Związek Gmin Regionu Płockiego na pierwszych autobusowych zakupach
Siedem gmin, powiat płocki i miasto Płock chcą wspólnie budować drogi, trasy rowerowe oraz tworzyć nowe połączenia autobusowe.
Do tego potrzebują m.in. nowych autobusów. Zaczątek floty ZGRP sfinansuje rząd w ramach Funduszu Polski Ład – Programu Inwestycji Strategicznych. Właśnie rusza przetarg na dostawę ośmiu pojazdów klasy II, dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Siedem autobusów
14 marca 2022 ZGRP Płock opublikował przetarg na zakup 8 szt. fabrycznie nowych autobusów z silnikami diesla Euro 6 w ramach projektu „Zakup niskoemisyjnego taboru na potrzeby transportu publicznego dla Gmin członków Związku Gmin Regionu Płockiego” współfinansowanego z Rządowego Funduszu Polski Ład. Programu Inwestycji Strategicznych.
Zamówienie zostało podzielone na trzy gabaryty (ale uwaga – to nie są osobne część w postępowaniu!):
- 2 szt. MINI,
- 5 szt. MIDI,
- 1 szt. MAXI.
Zamawiający wymaga, aby autobusy dostosowane były do użytku przez wszystkich użytkowników z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.
Związek podaje też od razu, ile ma pieniędzy na ten cel. To suma 799 353.33 EUR netto, czyli ok. 3.794. 129,01 PLN netto. Zakres zamówienia obejmuje również przeprowadzenie szkoleń kierowców oraz pracowników zaplecza serwisowego. Na oferty ZGRP czeka do 12 kwietnia. Złożone propozycje ocenione zostaną według czterech kryteriów:
- Parametry techniczno-eksploatacyjne (P) / Waga: 25%
- Kryterium jakości - Nazwa: Termin dostawy (T) / Waga: 8%
- Kryterium jakości - Nazwa: Gwarancja (G) / Waga: 7%
- Cena - Waga: 60%
Termin realizacji zamówienia to 330 dni od momentu podpisania umowy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z dofinansowaniem
Przetargowe wymagania to m.in.:
- polisa OC na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 2.000.000,00 zł;
- środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2.000.000,00 zł
- doświadczenie - w klasie MINI i MAXI to co najmniej 1 zamówienie polegające na dostawie minimum trzech fabrycznie nowych autobusów z silnikiem o napędzie wysokoprężnym o wartości zamówienia nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł brutto; w klasie MIDI to co najmniej dostawa 10 autobusów oferowanego modelu. Ponadto ofeent musi udowodnić, że oferowany autobus nie jest prototypem proponowany model autobusu powstał w ilości nie mniejszej niż 500 szt. Wow!
Przypomnijmy, że w listopadzie 2021 r. Związek Gmin Regionu Płockiego otrzymał 5 milionów zł z Polskiego Ładu na rozwój niskoemisyjnego transportu.
-„Przygotowany przez Związek Gmin Regionu Płockiego wniosek pod nazwą „Zakup niskoemisyjnego taboru na potrzeby transportu publicznego dla gmin członków Związku Gmin Regionu Płockiego” uzyskał wsparcie w wysokości 85 proc. – poinformował ZGRP.
Wartość inwestycji to 5.882.352,94 zł, z czego 15 proc. (882.352,94 zł) będzie pochodziło ze środków Związku Gmin Regionu Płockiego. Naszym zdaniem to nie koniec inwestycji spod znaku Związku. Dzięki porozumieniu samorządowcy mogą liczyć na duże pieniądze i to nie tylko od rządu.
-„Taki program jest potrzebny, żeby potem móc pozyskiwać środki unijne, które wymagają tego typu opracowań, wspólnego działania - zaznaczył Krzysztof Jadczak, wiceprzewodniczący Związku Gmin Regionu Płockiego.