Zurych z bateryjnymi trolejbusami od HESS-a
Obsługujące Zurych zakłady komunikacyjne VBZ rozpoczęły konwersję bardzo wymagające linii autobusowej 83 na trolejbusową. Osiem trolejbusów akumulatorowych najnowszej generacji marki HESS stopniowo zastępuje dotychczasowe autobusy z silnikiem diesla.
Dzięki przejściu trolejbusy bateryjne VBZ ma rocznie oszczędzać ponad 200 000 litrów oleju napędowego, a emisja dwutlenku węgla ma zmaleć o około 540 ton. Od uruchomienia linii 83 w grudniu 2015 r. roczna liczba pasażerów wzrosła z około 1,5 miliona do 2,5 miliona. Linia 83 działa przez cały dzień od grudnia 2019 r., co oznacza, że oczekuje się dalszego wzrostu popytu.
Osiem nowych trolejbusów akumulatorowych HESS na linii 83 (Milchbuck – stacja kolejowa Altstetten) opiera się na technologii pojazdu badawczego w ramach projektu „SwissTrolley plus” . Dzięki wydajnym akumulatorom trakcyjnym są w stanie pokonać dłuższe odcinki bez sieci trakcyjnej. Dla radnego miasta Michaela Baumera rozbudowa systemu trolejbusów w decydujący sposób przyczynia się do radzenia sobie z zapotrzebowaniem na ruch miejski w przyjazny dla środowiska i wydajny sposób: „Dzięki inwestycjom w trolejbusy akumulatorowe modernizujemy transport publiczny na głównych liniach miejskich. W ten sposób przyczyniamy się do osiągnięcia celów polityki środowiskowej i energetycznej miasta Zurychu oraz stowarzyszenia transportowego w Zurychu. „
Linia 83 rozpoczęła działalność w grudniu 2015 r. Od wprowadzenia cztery lata temu popyt pasażerów wzrósł o około 40%. VBZ stopniowo poszerza ofertę. Od grudnia 2019 r. Linia działa przez cały dzień, a także w sobotę.
Linia 83 oferuje idealne warunki do przejścia na tryb elektryczny. Na odcinku między Milchbuck a Hardplatz przebiega całkowicie pod istniejącą siecią linii trolejbusowej 72. Nowe trolejbusy akumulatorowe mogą przebyć resztę drogi do stacji Altstetten dzięki potężnym akumulatorom trakcyjnym. W ten sposób sprawdzone linie napowietrzne stają się wysoce wydajną infrastrukturą ładowania, która jest dynamicznie wykorzystywana podczas jazdy.
VBZ od lat intensywnie zajmuje się autobusami elektrycznymi. Dzięki potężnemu akumulatorowi trakcyjnemu pojazd badawczy „SwissTrolley plus”, który trwa od 2017 r., może również obejmować odcinki bez napowietrznych linii jezdnych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Postęp w technologii akumulatorów znacznie zwiększa ekonomiczność i elastyczność systemów trolejbusowych. W porównaniu z autobusami bateryjnymi ze stałymi stacjami ładowania, trolejbus akumulatorowy nie ma ograniczeń zasięgu w normalnej pracy, ponieważ jego akumulator jest ładowany na napowietrznej linii jezdnej podczas jazdy” – wyjaśnia Christoph Rütimann, dyrektor ds. technicznych VBZ.
Nowe trolejbusy akumulatorowe przekonują nowoczesnym wystrojem wnętrza oraz przejrzystym, eleganckim i przyjaznym przedziałem pasażerskim. Przestronne wielofunkcyjne miejsca oferują miejsce dla wózków dziecięcych i dwóch wózków inwalidzkich. Smartfon, tablet i laptop można ładować przez złącze USB. Podobnie do już używanych autobusów eHybrid , nowe trolejbusy są wyposażone w pokrowce na siedzenia wykonane z ekologicznego materiału eLeather.
„