ZTZ Rybnik z kolejnym liniowym przetargiem. Tym razem na 10 autobusów
Przetarg ZTZ w Rybniku na obsługę linii 23 autobusami został rozstrzygnięty. Zwycięzcą została ogłoszona firma Kłosok – o czym więcej pisaliśmy tutaj
ZTZ idzie za ciosem i teraz przyszedł czas na nowy liniowy przetarg - tym razem dotyczący obsługi tras 10 autobusami klasy MAXI.
WIELKOŚĆ PRACY PRZEWOZOWEJ
Średnia miesięczna wielkość pracy eksploatacyjnej w okresie od 1 stycznia 2022 r. do 31 marca 2023 r. dla jednego autobusu wyniesie 4 633 wozokilometrów. Łącznie w czasie trwania umowy zamawiający zakłada realizację maksimum 695 tys. wozokilometrów. W całym okresie realizacji umowy, łączna wielkość pracy eksploatacyjnej, nie zmniejszy się o więcej niż 15% (tj. o nie więcej niż 104 250 wozokilometrów). Z kolei łączna gwarantowana minimalna wielkość pracy eksploatacyjnej wyniesie 590 750 wozokilometrów.
Zamawiający stawia na cztery kryteria, z uwzględnieniem których będzie oceniał oferty: cenę (60%), ekologię pojazdów (15%), rok produkcji autobusów (10%), wyposażenie dodatkowe (10%), ładowarki USB (5%).
W kryteriach pozacenowych premiowane są:
- autobusy o napędzie zeroemisyjnym - 1,5 pkt za każdy autobus (łącznie 15 pkt),
- autobusy wyprodukowane w 2020 lub 2021 lub 2022 roku - 1 pkt za każdy autobus (łącznie 10 pkt),
- autobusy wyposażone w minimum dwa czytniki umożliwiające dokonywanie operacji zapłaty za przejazd przy użyciu kart bankowych (tzw. kart CPC) wydanych w Polsce w standardzie Pay-pass, Pay wave, umożliwiających pobieranie opłat za przejazd na zasadzie rejestracji wejście/wyjście - 1 pkt za każdy autobus (łącznie 10 pkt),
- autobusy wyposażone w więcej niż dwie ładowarki USB wyposażone w minimum 2 podwójne porty USB (typ A) - 0,5 pkt za każdy autobus (łącznie 5 pkt).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
JAKIE AUTOBUSY?
Autobusy przeznaczone do obsługi linii powinny być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2014 roku. Pojazdy muszą posiadać całkowicie oddzielone od przedziału pasażerskiego stanowisko kierowcy, aby kierowca był osłonięty w przypadku bezpośredniego ataku pasażera. Przegroda musi posiadać okienko do sprzedaży biletów oraz musi zapewniać komunikację głosową z pasażerem.
Mają to być pojazdy napędzane silnikiem zasilanym olejem napędowym spełniającym poziom emisji spalin minimum EURO 6 lub gazem ziemnym (CNG lub LNG) lub o napędzie zeroemisyjnym - przy czym jest to kryterium oceny ofert.
Każdy autobus winien posiadać niską podłogę na całej powierzchni przeznaczonej dla pasażerów stojących. Wszystkie autobusy muszą być wyposażone w system informacji pasażerskiej tj. elektroniczne tablice kierunkowe wykonane w technologii LED (bursztynowe lub RGB). Dodatkowo wewnątrz znajdzie się system informacji do automatycznej i dynamicznej prezentacji realizacji rozkładu jazdy (w czasie rzeczywistym), w formie wizualizacji całej trasy przejazdu, aktualnej pozycji pojazdu na trasie oraz innych informacji zamawiającego. W skład tego systemu wchodzić ma panel LCD o przekątnej od 20 do 24 cali lub tablica LCD o przekątnej ekranu od 36 do 42 cali.
O tym kto tym razem powalczy o zamówienie dowiemy się w dniu 18 października, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.