Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

ZTZ Rybnik ponawia liniowy przetarg. Na 10 autobusów MAXI z krótszym terminem

infobus
16.11.2021 15:00
W ZTZ Rybnik ostatnio sporo się dzieje. W dniu 12 listopada ogłosił ponowny przetarg na obsługę tras 10 autobusami klasy MAXI.

To efekt unieważnionego wcześniej postępowania.

pierwszy Z UNIEWAŻNIENIEM

W poprzednim przetargu zamawiający otrzymał dwie oferty od:

  • Kłosok sp. z o.o. sp.k. – 6 009 200,00 PLN,
  • konsorcjum: P.S.T. Transgór S.A. i Zajazd sp. z o.o. – 6 059 000,00 PLN.

Kłosok chciał obsługiwać linie 7 pojazdami napędzanymi olejem napędowym, jednym na gaz ziemny oraz dwoma autobusami zeroemisyjnymi. Z kolei Transgór przedstawił bardziej ekologiczną ofertę – bowiem autobusy spalinowe stanowiłyby tylko połowę taboru (5 sztuk). Tyle samo miało wyjechać autobusów gazowych.

Oferty przewoźników mieściły się w budżecie zamawiającego, lecz mimo tego przetarg został unieważniony. Jako przyczynę unieważnienia podano istotną zmianę okoliczności, której nie można było wcześniej przewidzieć. Ta zmiana okoliczności polega na przygotowaniach do utworzenia spółki komunalnej będącej operatorem wewnętrznym świadczącym usługi publicznego transportu zbiorowego na zlecenie Gminy Rybnik. W pierwotnych założeniach spółka ta miała zacząć operowanie na liniach od dnia 1 kwietnia 2023 roku. Okazało się jednak, że jest duże prawdopodobieństwo na uruchomienie nowego operatora już z dniem 1 stycznia 2023 roku. To z kolei oznacza, że w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 1 kwietnia 2023 roku wystąpiłaby nadpodaż jednostek transportowych, w stosunku do rzeczywistych potrzeb przewozowych na liniach w Rybniku (w unieważnionym przetargu zamówienie miało być realizowane od 1 stycznia 2022 r. do 31 marca 2023 r.).

ZMNIEJSZONA PRACA

Nowy przetarg, który został ogłoszony dotyczy krótszego okresu – bowiem od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r.

Średnia miesięczna wielkość pracy eksploatacyjnej w okresie od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022r. dla jednego autobusu wyniesie 4 633 wozokilometrów.

Łącznie w czasie trwania umowy zamawiający zakłada realizację maksimum 556 tys. wozokilometrów. W całym okresie realizacji umowy, łączna wielkość pracy eksploatacyjnej, nie zmniejszy się o więcej niż 15% (tj. o nie więcej niż 83 400 wozokilometrów).

KRYTERIA OCENY OFERT

Zamawiający w tym rozdaniu postanowił zdecydowanie bardziej postawić na ekologię. W dalszym ciągu punktowane będą cztery kryteria: cena (60%), ekologia pojazdów (30% - poprzednio 15%), rok produkcji autobusów (5% - poprzednio 10%), wyposażenie dodatkowe (2,5 % - poprzednio 10%), ładowarki USB (2,5% - poprzednio 5%).

W kryteriach pozacenowych premiowane są:

  • autobusy o napędzie zeroemisyjnym - 3 pkt za każdy autobus (łącznie 30 pkt),
  • autobusy wyprodukowane w 2020 lub 2021 lub 2022 roku – 0,5 pkt za każdy autobus (łącznie 5 pkt),
  • autobusy wyposażone w minimum dwa czytniki umożliwiające dokonywanie operacji zapłaty za przejazd przy użyciu kart bankowych (tzw. kart CPC) wydanych w Polsce w standardzie Pay-pass, Pay wave, umożliwiających pobieranie opłat za przejazd na zasadzie rejestracji wejście/wyjście – 0,25 pkt za każdy autobus (łącznie 2,5 pkt),
  • autobusy wyposażone w więcej niż dwie ładowarki USB wyposażone w minimum 2 podwójne porty USB (typ A) - 0,25 pkt za każdy autobus (łącznie 2,5 pkt).

JAKIE AUTOBUSY?

Autobusy przeznaczone do obsługi linii powinny być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2014 roku. Pojazdy muszą posiadać całkowicie oddzielone od przedziału pasażerskiego stanowisko kierowcy, aby kierowca był osłonięty w przypadku bezpośredniego ataku pasażera. Przegroda musi posiadać okienko do sprzedaży biletów oraz musi zapewniać komunikację głosową z pasażerem. Mają to być pojazdy napędzane silnikiem zasilanym olejem napędowym spełniającym poziom emisji spalin minimum EURO 6 lub gazem ziemnym (CNG lub LNG) lub o napędzie zeroemisyjnym - przy czym jest to kryterium oceny ofert. Każdy autobus winien posiadać niską podłogę na całej powierzchni przeznaczonej dla pasażerów stojących. Wszystkie autobusy muszą być wyposażone w system informacji pasażerskiej tj. elektroniczne tablice kierunkowe wykonane w technologii LED (bursztynowe lub RGB). Dodatkowo wewnątrz znajdzie się system informacji do automatycznej i dynamicznej prezentacji realizacji rozkładu jazdy (w czasie rzeczywistym), w formie wizualizacji całej trasy przejazdu, aktualnej pozycji pojazdu na trasie oraz innych informacji zamawiającego. W skład tego systemu wchodzić ma panel LCD o przekątnej od 20 do 24 cali lub tablica LCD o przekątnej ekranu od 36 do 42 cali.

W obecnym postępowaniu przetargowym ZTZ czeka na oferty od wykonawców do dnia 13 grudnia.