ZTP Kraków szuka operatora na 10 lat. W grze 151 autobusów. Wiemy, na jakie linie trafią
27 marca Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie ogłosił przetarg na operatora komunikacji miejskiej dla wybranych linii autobusowych.
Co ważne, zamówienia nie zostało podzielone na części, czyli zwycięzca bierze wszystko. Umowa z nowym wykonawcą ma obowiązywać przez 10 lat, począwszy od 01 sierpnia 2024 r. do 31 lipca 2034 r.
Wymagania formalne
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają określone wymagania techniczne lub zawodowe. Wymóg ten będzie spełniony, jeśli przewoźnik wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonywał usługi przewozu osób w komunikacji miejskiej w rozumieniu ustawy o publicznym transporcie zbiorowym świadczone autobusami, w liczbie minimum 5,0 mln wozokilometrów w obrębie jednej sieci komunikacji miejskiej (na obszarze jednego organizatora publicznego transportu zbiorowego), przy czym powyższa wartość pracy przewozowej musi być osiągnięta w ciągu maksymalnie jednego roku, na podstawie umowy lub maksymalnie 3 umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego zawartych z organizatorem transportu publicznego lub podmiotem, który zawarł umowę z organizatorem transportu publicznego.
Do tego, ZTP wymaga posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę co najmniej 50 000 000 PLN oraz posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę co najmniej 20 000 000 PLN.
Ponadto, wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 10 000 000,00 PLN.
Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przewozów autobusowych w publicznym transporcie zbiorowym na sieci komunikacyjnej obejmującej obszar Miasta Krakowa i Gmin będących stronami Porozumień Międzygminnych, dla których Gmina Miejska Kraków jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego.
Usługa polega na wykonywaniu autobusowych przewozów o charakterze użyteczności publicznej na wskazanych liniach komunikacyjnych w liczbie ok. 9,7 mln wozokilometrów rocznie taborem wielkopojemnym, standardowym, MIDI+ i MINI, o napędzie spalinowym spełniającym normę emisji spalin min. Euro 6 oraz niskoemisyjnym lub zeroemisyjnym.
Zamawiający wytypował 27 tras, które są objęte przetargiem.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jaki tabor?
Usługi przewozowe będą świadczone autobusami o napędzie spalinowym spełniającymi normę emisji spalin min. Euro 6 oraz niskoemisyjnymi napędzanymi skroplonym (LNG) lub sprężonym (CNG) gazem ziemnym lub zeroemisyjnymi o napędzie elektrycznym, w liczbie łącznej 151 pojazdów (łącznie z pojazdami rezerwowymi), z czego minimum 46 pojazdów powinno być niskoemisyjne lub zeroemisyjne.
Zamawiający wymaga następującej liczby pojazdów danego typu (wielkości):
- autobusy MINI: 12 szt., z czego minimum 4 pojazdy niskoemisyjne lub zeroemisyjne,
- autobusy MIDI+: 10 szt., nie są wymagane pojazdy niskoemisyjne lub zeroemisyjne,
- autobusy standardowe (KN): 43 szt., z czego min. 16 pojazdów niskoemisyjnych lub zeroemisyjnych,
- autobusy przegubowe (PN): 86 szt., z czego min. 26 pojazdów niskoemisyjnych lub zeroemisyjnych.
Co istotne, zamawiający zastrzegł, że nie zapewnia infrastruktury do tankowania i ładowania pojazdów.
Otwarcie i ocena ofert
Do kryteriów oceny ofert należą:
- cena (60%),
- wskaźnik liczby autobusów niskoemisyjnych i zeroemisyjnych ponad minimalną wymaganą w zamówieniu liczbę tego rodzaju pojazdów (40%).
ZTP otworzy oferty w dniu 4 maja.