ZTP Kraków powtarza przetarg liniowy na 10 lat
14 lipca Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie ponowił przetarg nieograniczony na świadczenie przewozów autobusowych w publicznym transporcie zbiorowym na sieci komunikacyjnej obejmującej obszar Miasta Krakowa i Gmin będących stronami zawartych Porozumień Międzygminnych.
Podobnie jak poprzednio, przetarg nie został podzielony na części, mimo uwag potencjalnych wykonawców. Umowa z nowym wykonawcą ma obowiązywać przez 120 miesięcy, począwszy od dnia przypadającego 12 miesięcy po podpisaniu umowy.
Wymagania formalne
O obecne zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają określone wymagania techniczne lub zawodowe. Wymóg ten będzie spełniony, jeśli przewoźnik wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonywał usługi przewozu osób w komunikacji miejskiej w rozumieniu ustawy o publicznym transporcie zbiorowym świadczone autobusami, w liczbie minimum 5,0 mln wozokilometrów, w tym 4,0 mln wozokilometrów w obrębie jednej sieci komunikacji miejskiej (na obszarze jednego organizatora publicznego transportu zbiorowego), przy czym powyższa wartość pracy przewozowej musi być osiągnięta w ciągu maksymalnie jednego roku, na podstawie umowy lub maksymalnie 3 umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego zawartych z organizatorem transportu publicznego lub podmiotem, który zawarł umowę z organizatorem transportu publicznego.
Do tego, ZTP wymaga posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę co najmniej 50 000 000 PLN oraz posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę co najmniej 20 000 000 PLN.
Ponadto, wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 10 000 000,00 PLN.
Przedmiot zamówienia
Przypomnijmy, że pierwszy przetarg liniowy ZTP Kraków został unieważniony, z uwagi na brak ofert. W konsekwencji mamy powtórkę postępowania, w którym przedmiotem zamówienia jest świadczenie przewozów autobusowych w publicznym transporcie zbiorowym na sieci komunikacyjnej obejmującej obszar Miasta Krakowa i Gmin będących stronami Porozumień Międzygminnych, dla których Gmina Miejska Kraków jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego. Usługa polega na wykonywaniu autobusowych przewozów o charakterze użyteczności publicznej na wskazanych liniach komunikacyjnych w liczbie ok. 9,5 mln wozokilometrów rocznie taborem wielkopojemnym, standardowym, MIDI+ i MINI, o napędzie spalinowym spełniającym normę emisji spalin min. Euro 6 oraz niskoemisyjnym lub zeroemisyjnym. Zamawiający wytypował 27 tras, które są objęte przetargiem.
Wymagany tabor
Usługi przewozowe będą świadczone autobusami o napędzie spalinowym spełniającymi normę emisji spalin min. Euro 6 oraz niskoemisyjnymi napędzanymi skroplonym (LNG) lub sprężonym (CNG) gazem ziemnym lub zeroemisyjnymi o napędzie elektrycznym, w liczbie łącznej 151 pojazdów (łącznie z pojazdami rezerwowymi), z czego minimum 46 pojazdów powinno być niskoemisyjne lub zeroemisyjne.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zamawiający wymaga następującej liczby pojazdów danego typu (wielkości):
- autobusy MINI: 11 szt., z czego minimum 5 pojazdów niskoemisyjnych lub zeroemisyjnych,
- autobusy MIDI+: 6 szt., nie są wymagane pojazdy niskoemisyjne lub zeroemisyjne,
- autobusy standardowe (KN): 43 szt., z czego min. 16 pojazdów niskoemisyjnych lub zeroemisyjnych,
- autobusy przegubowe (PN): 91 szt., z czego min. 25 pojazdów niskoemisyjnych lub zeroemisyjnych.
Co istotne, zamawiający zastrzegł, że nie zapewnia infrastruktury do tankowania i ładowania pojazdów.
Otwarcie i ocena ofert
Do kryteriów oceny ofert należą:
- cena (60%),
- wskaźnik liczby autobusów niskoemisyjnych i zeroemisyjnych ponad minimalną wymaganą w zamówieniu liczbę tego rodzaju pojazdów (40%).
ZTP otworzy oferty w dniu 11 sierpnia.