ZTM zmienia trasę lotniskowej linii. Od jutra
Obsługę nowych przystanków w centrach Zabrza i Bytomiazakłada zmiana w rozkładzie jazdy jednej z czterech linii metropolitalnychautobusów do lotniska Katowice, która zacznie obowiązywać od 1 marca br.Wydłużenie trasy przełoży się m.in. na dłuższy czas przejazdu do lotniska.
O korekcie poinformowało we wtorek biuro prasoweGórnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM), zrzeszającej 41 miast i gmincentralnej części woj. śląskiego.
Uruchomienie przez Metropolię w listopadzie 2018 r. czterechautobusowych linii ekspresowych na lotnisko Katowice poprzedziło przejęcieprzez nią od początku stycznia 2019 r. organizacji całej komunikacji miejskiej- od trzech dotychczasowych tamtejszych organizatorów.
Lotniskowe połączenia
Autobusy kursujące do portu lotniczego oznaczono symbolamiAP1, AP2, AP3 i AP4. Wytyczone dla nich trasy to dla AP1: Gliwice Plac Piastów– Zabrze Multikino – Bytom Karb – Piekary Śląskie Szarlej Kaufland – PyrzowicePort Lotniczy (obecny czas jazdy: 64-76 min), AP2: Katowice Dworzec – KatowiceSokolska – Katowice Strefa Kultury – Sosnowiec Dworzec PKP – Będzin Stadion –Pyrzowice Port Lotniczy (54-65 min) oraz AP3: Katowice Dworzec – Pyrzowice PortLotniczy (45-50 min). W przypadku linii tyskiej AP4 (Tychy Dworzec PKP – KatowiceGiszowiec Osiedle – Katowice Dworzec; 31-32 min) jest ona uzupełnieniem kolei.W ciągu dnia wykorzystuje szybkie połączenie kolejowe tych miast, z przesiadkąna dworcu w Katowicach, skąd autobusy AP2/AP3 odjeżdżają co pół godziny. Nocą,gdy pociągi nie kursują, w trasę z Tychów wyjeżdżają autobusy.
Druga korekta
Jeszcze w ub. roku Metropolia prosiła mieszkańców owyrażanie opinii nt. działania linii lotniskowych. Odpowiedzią na jedną znajczęściej powtarzających się sugestii pasażerów ma być skierowanie liniilotniskowej z Gliwic (AP1) na dwa nowe przystanki – Zabrze Goethego (dworzecautobusowy) oraz Bytom Dworzec.
Wprowadzenie dodatkowych przystanków na linii AP1 wydłużyczasy przejazdu. Z Pyrzowic do Gliwic z 61 do 76 minut w dni robocze i z 59 do70 minut w dni wolne. W przeciwnym kierunku z 61 do 73 minut w dni robocze i z60 do 66 minut w dni wolne.
Będzie to druga korekta rozkładu jazdy linii lotniskowych odmomentu ich uruchomienia. W ramach pierwszej 11 lutego na linii AP1 wprowadzononowy przystanek Gliwice Zajezdnia, uruchomiono dodatkowe nocne kursy na liniiAP2, natomiast na linii AP4 zmieniono trasę na terenie Tychów, gdzie pojawiłsię też nowy przystanek Tychy Hotelowiec.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Za wprowadzenie zmian w rozkładach odpowiedzialna jestjednostka GZM: Zarząd Transportu Metropolitalnego, która od 1 stycznia 2019 r.przejęła organizowanie komunikacji miejskiej na terenie całej Metropolii. ZTMemituje też bilety komunikacji miejskiej.
Lotniskowe bilety bez zmian
Do przejazdu liniami lotniskowymi upoważniają bilety24-godzinne oraz odpowiednie bilety 30- i 90-dniowe. Bilety dobowe mogą byćdrukowane przez kierowców linii lotniskowych, ale też m.in. kupowane wautomatach Śląskiej Karty Usług Publicznych, kodowane na kartach ŚKUP orazkupowane za pośrednictwem aplikacji mobilnych.
Cena biletu 24-godzinnego wynosi 14 zł w wersji normalnej, atakże 7 zł w wariancie ulgowym. Bilet ten w trakcie swojej ważności upoważniado nielimitowanego podróżowania autobusami, tramwajami i trolejbusami naobszarze Metropolii, w tym liniami na lotnisko, a także do jednorazowegoprzejazdu pociągami Kolei Śląskich na terenie GZM. Tę ostatnią możliwość dodanowraz z uruchomieniem linii na lotnisko.
Metropolia zapowiada, że kolejnych miesiącach wprowadzanebędą kolejne udogodnienia. Jedną z nich ma być Metrobilet, czyli wspólna ofertakomunikacji miejskiej ZTM i Kolei Śląskich, wypracowywana obecnie w szczegółachna podstawie porozumienia władze GZM, woj. śląskiego i Kolei Śląskich, którepodpisano w październiku ub. roku.(PAP)
„