ZTM Warszawa zamyka przetarg na „eLki” i wybiera autobusy z Radzymina
16 listopada Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w czwartym zadaniu w ramach olbrzymiego przetargu na obsługę podmiejskich linii.
Przypomnijmy – w walce o te kontrakty można było zgłosić tylko autobusy z rocznika 2015 i w górę (czyli z normą Euro 6), co oznacza prawdziwą rewolucję na podwarszawskich liniach. I wiemy już, jakie pierwsze firmy już mogą szykować się do takich zakupów.
PIĘĆ ZADAŃ
O sporym zainteresowaniu przewoźników tym zamówieniem pisaliśmy w InfoBusie już TUTAJ. Przypomnijmy, że przetarg został podzielony na pięć części, przy czym każda z nich obejmuje obszar różnych gmin:
- część 1 – dotyczy gmin: Góra Kalwaria, Piaseczno, Prażmów, Otwock i Wiązowna. Do wykonania przewidziano 5 374 883 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 24 (w tym 2 rezerwowymi) autobusami o roku produkcji – 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6. Autobusy muszą mieć pojemność co najmniej 80 pasażerów. Mają być to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MAXI),
- część 2 – obejmuje obszar łączący gminy: Góra Kalwaria, Konstancin-Jeziorna, Lesznowola i Piaseczno z Warszawą. Przedmiot zamówienia w tej części obejmuje 7 477 873 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 29 (w tym 3 rezerwowymi) autobusami o roku produkcji 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6, o pojemności co najmniej 40 pasażerów. Mają być to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI),
- część 3 – dotyczy gmin: Jabłonna, Nieporęt i Wieliszew– w tym 4 440 945 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 18 (w tym 2 rezerwowymi po 1 o pojemności 80 i 40 pasażerów) autobusami o roku produkcji 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6. 13 autobusów ma mieć pojemność co najmniej 80 pasażerów. Będą to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MAXI). Pozostałe 5 autobusów musi przewieźć co najmniej 40 pasażerów. Będą to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI),
- część 4 – to trasy łączące obszar gmin Kobyłka, Wołomin, Zielonka, Marki, Radzymin, Nieporęt, Sulejówek i Wiązowna z Warszawą. W tym przypadku przewoźnik przejedzie 4 778 237 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 22 (w tym 2 rezerwowymi) autobusami o roku produkcji 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6, o pojemności co najmniej 40 pasażerów. Mają być to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI),
- część 5 – dotyczy lokalnego transportu zbiorowego na liniach autobusowych funkcjonujących w ramach systemu komunikacji miejskiej łączącego obszar Gmin Stare Babice, Izabelin i Kampinos z Warszawą, w liczbie 2 023 252 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 9 (w tym 1 rezerwowymi) autobusami o roku produkcji 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6, o pojemności co najmniej 40 pasażerów. Mają być to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI),
Rozpoczęcie świadczenia usług nastąpi w terminie do 3 tygodni od daty podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od dn. 1 grudnia 2021 r. Zakończenie przedmiotu realizacji umowy nastąpi 30 listopada 2024 r.
wszystkie DECYZJE
Warszawski ZTM przygotował na te pięć zadań następujące budżety:
- dla zadania nr 1: 33 022 638,15 zł brutto
- dla zadania nr 2: 45 945 139,63 zł brutto
- dla zadania nr 3: 27 271 425,11 zł brutto
- dla zadania nr 4: 29 341 578,68 zł brutto
- dla zadania nr 5: 12 423 783,22 zł brutto
Po 9 dniach od otwarcia ofert, 14 października ZTM Warszawa poinformował, że unieważnił przedmiotowe postępowanie w zakresie części nr 1. Powód? Oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Z kolei 3 listopada Zarząd wybrał przewoźnika w piątym zadaniu i za najkorzystniejszą ofertę uznał propozycję od PKS Tarnobrzeg (lider) z MARKPOL Mielec (partner), która stoczyła wyrównany bój z PKS Grodzisk Maz. i uzyskała najwyższą liczbę punktów, tj. 98,67 pkt.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Podobna sytuacja miała miejsce 5 listopada – w części nr 2 – ZTM wybrało konsorcjum Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej „POLONUS” w Warszawie (lider) + Stalko Zielonka + Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Mazowieckim. Ich oferta uzyskała najwyższą liczbę punktów, tj. 98,76 pkt i została uznana za ofertę najkorzystniejszą.
Natomiast 13 listopada ZTM zamknął zadanie nr 3, wybierając konsorcjum: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej „POLONUS” i Stalko Przybysz z Zielonki, które uzyskało najwyższą liczbę punktów, tj. 92,57 pkt. i wyprzedziło konsorcjum PKS Tarnobrzeg z Markpol Mielec.
Trzy dni później przyszedł czas na zadanie numer 4 z uwzględnieniem trzech kryteriów:
- ceny (60%),
- roku produkcji autobusów (30%) – najwięcej punktów ZTM przyznaje za autobusy wyprodukowane w 2021 roku,
- klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej autobusu (10%) – przewoźnik zdobędzie komplet punktów jeśli wszystkie wymagane do przewozów autobusy będą wyposażone w klimatyzację.
ZTM nie mają specjalnie większego wyboru zdecydowało się na konsorcjum: ABUS Radzymin i Przewozy Autokarowe Krzysztof Grygiel, Radzymin.
W tej sytuacji czekamy już tylko na powtórkę pierwszego zadania ZTM.