Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

ZTM Warszawa wybiera kolejne firmy z przetargu na „eLki”: PKS Tarnobrzeg i PKS Polonus

infobus
09.11.2021 18:00
Na początku listopada Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie dokonał wyboru pierwszych najkorzystniejszych ofert w gigantycznym przetargu na obsługę podmiejskich linii.

W tym postępowaniu po raz pierwszy można było zgłosić tylko autobusy z rocznika 2015 i w górę (czyli z normą Euro 6), co oznacza prawdziwą rewolucję na podwarszawskich liniach. I wiemy, jakie pierwsze firmy już mogą szykować się do takich zakupów.

PIĘĆ ZADAŃ

O sporym zainteresowaniu przewoźników tym zamówieniem pisaliśmy w InfoBusie już TUTAJ. Przypomnijmy, że przetarg został podzielony na pięć części, przy czym każda z nich obejmuje obszar różnych gmin:

•             część 1  – dotyczy gmin: Góra Kalwaria, Piaseczno, Prażmów, Otwock i Wiązowna. Do wykonania przewidziano 5 374 883 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 24 (w tym 2 rezerwowymi) autobusami o roku produkcji – 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6. Autobusy muszą mieć pojemność co najmniej 80 pasażerów. Mają być to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MAXI),

•             część 2 – obejmuje obszar łączący gminy: Góra Kalwaria, Konstancin-Jeziorna, Lesznowola i Piaseczno z Warszawą. Przedmiot zamówienia w tej części obejmuje 7 477 873 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 29 (w tym 3 rezerwowymi) autobusami o roku produkcji 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6, o pojemności co najmniej 40 pasażerów. Mają być to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI),

•             część 3 – dotyczy gmin: Jabłonna, Nieporęt i Wieliszew– w tym 4 440 945 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 18 (w tym 2 rezerwowymi po 1 o pojemności 80 i 40 pasażerów) autobusami o roku produkcji 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6. 13 autobusów ma mieć pojemność co najmniej 80 pasażerów. Będą to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MAXI). Pozostałe 5 autobusów musi przewieźć co najmniej 40 pasażerów. Będą to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI),

•             część 4 – to trasy łączące obszar gmin Kobyłka, Wołomin, Zielonka, Marki, Radzymin, Nieporęt, Sulejówek i Wiązowna z Warszawą. W tym przypadku przewoźnik przejedzie 4 778 237 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 22 (w tym 2 rezerwowymi) autobusami o roku produkcji 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6, o pojemności co najmniej 40 pasażerów. Mają być to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI),

•             część 5 – dotyczy lokalnego transportu zbiorowego na liniach autobusowych funkcjonujących w ramach systemu komunikacji miejskiej łączącego obszar Gmin Stare Babice, Izabelin i Kampinos z Warszawą, w liczbie 2 023 252 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 9 (w tym 1 rezerwowymi) autobusami o roku produkcji 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6, o pojemności co najmniej 40 pasażerów. Mają być to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI),

Rozpoczęcie świadczenia usług nastąpi w terminie do 3 tygodni od daty podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od dn. 1 grudnia 2021 r. Zakończenie przedmiotu realizacji umowy nastąpi 30 listopada 2024 r.

PIERWSZE decyzje

Warszawski ZTM przygotował na te pięć zadań następujące budżety:

  • dla zadania nr 1: 33 022 638,15 zł brutto
  • dla zadania nr 2: 45 945 139,63 zł brutto
  • dla zadania nr 3: 27 271 425,11 zł brutto
  • dla zadania nr 4: 29 341 578,68 zł brutto
  • dla zadania nr 5: 12 423 783,22 zł brutto

Po 9 dniach od otwarcia ofert, 14 października ZTM Warszawa poinformował, że unieważnił przedmiotowe postępowanie w zakresie części nr 1. Powód? Oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Z kolei 3 listopada Zarząd wybrał przewoźnika w piątym zadaniu i za najkorzystniejszą ofertę uznał propozycję od PKS Tarnobrzeg (lider) z MARKPOL Mielec (partner), która stoczyła wyrównany bój z PKS Grodzisk Maz. i uzyskała najwyższą liczbę punktów, tj. 98,67 pkt.

Screenshot 2021 11 08 At 17 03 05 Wybor Oferty Dla Zadania Nr 5 Pdf
Screenshot 2021 11 08 At 17 03 05 Wybor Oferty Dla Zadania Nr 5 Pdf 1

Podobna sytuacja miała miejsce 5 listopada – w części  nr 2  - ZTM wybrało konsorcjum Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej „POLONUS” w Warszawie (lider) + Stalko Zielonka + Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Mazowieckim. Ich oferta uzyskała najwyższą liczbę punktów, tj. 98,76  pkt i została uznana za ofertę najkorzystniejszą.

Screenshot 2021 11 08 At 17 02 49 Wybor Oferty Dla Zadania Nr 2 Pdf
Screenshot 2021 11 08 At 17 02 49 Wybor Oferty Dla Zadania Nr 2 Pdf 1

CZAS OCENY

Warszawa cały czas bada pozostałe dwa zadania i złożone w nich oferty – z uwzględnieniem trzech kryteriów:

•             ceny (60%),

•             roku produkcji autobusów (30%) – najwięcej punktów ZTM przyznaje za autobusy wyprodukowane w 2021 roku,

•             klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej autobusu (10%) – przewoźnik zdobędzie komplet punktów jeśli wszystkie wymagane do przewozów autobusy będą wyposażone w klimatyzację.

Szybkie unieważnienie pierwszego zadania i dwa wybory w pozostałych zadaniach pozwalają przypuszczać, że pozostałe „przejdą” i ZTM także w nich wybierze najkorzystniejsze oferty. Naszym typy to:

  • w 3. wybór konsorcjum PKS Tarnobrzeg
  • w 4. wybór konsorcjum ABUS