ZTM Warszawa unieważnia jedno zadanie w przetargu na „eLki”
14 października Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie unieważnił jedno z zadań przewozowych w gigantycznym przetargu na obsługę podmiejskich linii.
W tym postępowaniu po raz pierwszy można było zgłosić tylko autobusy z rocznika 2015 i w górę (czyli z normą Euro 6), co oznacza prawdziwą rewolucję na podwarszawskich liniach.
PIĘĆ ZADAŃ
O sporym zainteresowaniu przewoźników tym zamówieniem pisaliśmy w InfoBusie już TUTAJ. Przypomnijmy, że przetarg został podzielony na pięć części, przy czym każda z nich obejmuje obszar różnych gmin:
• część 1 – dotyczy gmin: Góra Kalwaria, Piaseczno, Prażmów, Otwock i Wiązowna. Do wykonania przewidziano 5 374 883 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 24 (w tym 2 rezerwowymi) autobusami o roku produkcji – 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6. Autobusy muszą mieć pojemność co najmniej 80 pasażerów. Mają być to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MAXI),
• część 2 – obejmuje obszar łączący gminy: Góra Kalwaria, Konstancin-Jeziorna, Lesznowola i Piaseczno z Warszawą. Przedmiot zamówienia w tej części obejmuje 7 477 873 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 29 (w tym 3 rezerwowymi) autobusami o roku produkcji 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6, o pojemności co najmniej 40 pasażerów. Mają być to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI),
• część 3 – dotyczy gmin: Jabłonna, Nieporęt i Wieliszew– w tym 4 440 945 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 18 (w tym 2 rezerwowymi po 1 o pojemności 80 i 40 pasażerów) autobusami o roku produkcji 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6. 13 autobusów ma mieć pojemność co najmniej 80 pasażerów. Będą to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MAXI). Pozostałe 5 autobusów musi przewieźć co najmniej 40 pasażerów. Będą to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI),
• część 4 – to trasy łączące obszar gmin Kobyłka, Wołomin, Zielonka, Marki, Radzymin, Nieporęt, Sulejówek i Wiązowna z Warszawą. W tym przypadku przewoźnik przejedzie 4 778 237 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 22 (w tym 2 rezerwowymi) autobusami o roku produkcji 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6, o pojemności co najmniej 40 pasażerów. Mają być to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI),
• część 5 – dotyczy lokalnego transportu zbiorowego na liniach autobusowych funkcjonujących w ramach systemu komunikacji miejskiej łączącego obszar Gmin Stare Babice, Izabelin i Kampinos z Warszawą, w liczbie 2 023 252 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 9 (w tym 1 rezerwowymi) autobusami o roku produkcji 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6, o pojemności co najmniej 40 pasażerów. Mają być to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI),
Rozpoczęcie świadczenia usług nastąpi w terminie do 3 tygodni od daty podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od dn. 1 grudnia 2021 r. Zakończenie przedmiotu realizacji umowy nastąpi 30 listopada 2024 r.
Pierwsze unieważnienie
ZTM przygotował na te pięć zadań następujące budżety:
- dla zadania nr 1: 33 022 638,15 zł brutto
- dla zadania nr 2: 45 945 139,63 zł brutto
- dla zadania nr 3: 27 271 425,11 zł brutto
- dla zadania nr 4: 29 341 578,68 zł brutto
- dla zadania nr 5: 12 423 783,22 zł brutto
Po 9 dniach od otwarcia ofert, 14 października ZTM Warszawa poinformował, że unieważnił przedmiotowe postępowanie w zakresie części nr 1.
Powód? Oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W pierwszym zadaniu złożono dwie oferty:
- żart o nazwie PKS Pcim Dolny
- plus oferta ciekawego konsorcjum: PKS Polonus, Stalko i PKS Grodzisk Mazowiecki.
Zobaczcie zaproponowane ceny w I zadaniu:
CZAS OCENY
Warszawa cały czas bada pozostałe cztery zadania i złożone w nich oferty – z uwzględnieniem trzech kryteriów:
• ceny (60%),
• roku produkcji autobusów (30%) – najwięcej punktów ZTM przyznaje za autobusy wyprodukowane w 2021 roku,
• klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej autobusu (10%) – przewoźnik zdobędzie komplet punktów jeśli wszystkie wymagane do przewozów autobusy będą wyposażone w klimatyzację.
Szybkie unieważnienie pierwszego zadania pozwala przypuszczać, że pozostałe „przejdą” i ZTM wybierze w ich najkorzystniejsze oferty. Naszym typy to:
- w 2. wybór konsorcjum Polonus
- w 3. wybór konsorcjum PKS Tarnobrzeg
- w 4. wybór konsorcjum ABUS
- w 5. albo konsorcjum PKS Tarnobrzeg albo PKS Grodzisk.