ZTM Warszawa negocjuje z EEC tymczasową umowę
Wiele wskazuje na to, że Autosany SanCity 9LE należące dospółki Europa Express City nie skończą służby na warszawskich ulicach wraz zkońcem wakacji. Stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego rozpoczął zprzewoźnikiem negocjacje w kwestii nowej, tymczasowej umowy.
22 grudnia na warszawskie ulice wyjadą Otokary Vectio C,które do ruchu wprowadzi Arriva. Początkowo autobusy miały wyjechać na ulice 1października. Umowę z przewoźnikiem podpisano jednak dopiero 28 maja. W efekcieaby nie doszło do sytuacji, że nie będzie wystarczającej liczby autobusów ZTMzdecydował się na załatanie luki poprzez udzielenie nowego zamówienia jednemu zdotychczasowych operatorów.
Mowa o Europie Express City, która przy pomocy 32Autosanów SanCity 9LE wykonuje na rzecz miasta dwa kontrakty przewozowe. Miałyone wygasnąć wraz z końcem sierpnia. Wiele jednak wskazuje, że „bociany” pojeżdżąpo warszawie trochę dłużej.
ZTM chce podpisać z EEC tymczasową umowę, do czasuwyjazdu Otokarów Arrivy. Dziś na TED urzędnicy poinformowali o rozpoczęciunegocjacji z warszawską firmą. Chcą oni zlecić przewoźnikowi dodatkowe przewozyw okresie od 1 września do 21 grudnia. Przez ten czas ma zostać zrealizowanapraca eksploatacyjna w wymiarze ok. 680000 wzkm (+- 10%). Miasto szacuje,że kontrakt były wart ok. 4495480 zł netto. Oznacza to, że na „awaryjnej”umowie ZTM chciałby płacić EEC nie więcej niż 6,61 zł/wzkm netto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jeśli dojdzie do podpisania umowy z przewoźnikiem tobędzie on musiał posiadać min. 29 autobusów. Maksymalnie 26 będziewykorzystywanych liniowo, a trzy mają stanowić rezerwę. Plan na dni powszedniezakłada przydzielenie 20 autobusów do brygad całodziennych, pięciu na „dodatki”,natomiast jeden ma być rezerwą czynną. W weekendy plan uległ by redukcji do 21zadań- 20 brygad całodziennych i jednej rezerwy czynnej.
„