ZTM vs. GITD: Nasza komunikacja jest bezpieczna!

8 czerwca ITD skontrolowała 11 autobusów komunikacjimiejskiej. Na tej podstawie szef MiB Andrzej Adamczyk wypowiedział się o ?fatalnym”stanie miejskiej komunikacji w stolicy. Teraz ZTM Warszawa mu odpowiada:
-?Warszawska komunikacja miejska jest bezpieczna!
Wbrew alarmującym informacjom przekazanym opinii publicznejprzez ministra infrastruktury i Inspekcję Transportu Drogowego komunikacjamiejska w Warszawie jest bezpieczna. Autobusy komunikacji miejskiej, którymzostały zabrane dowody rejestracyjne, w żadnym stopniu nie zagrażałybezpieczeństwu pasażerów. Najlepiej świadczy o tym fakt, że tego samego dniawszystkie dowody zostały zwrócone a pojazdy znów wyjechały na ulice.
Zakwestionowane uchwyty na flagi
ITD skontrolowała, w środę 8 czerwca, 11 autobusówkomunikacji miejskiej. W 9 przypadkach zostały zatrzymane dowody rejestracyjne.Trzy autobusy należą do Miejskich Zakładów Autobusowych. Pozostałe sześć dofirmy Mobilis. Stan techniczny żadnego z autobusów nie zagrażał bezpieczeństwupasażerów. We wszystkich przypadkach przyczyną zatrzymania dowodu był wyciekpłynów eksploatacyjnych. Inspektorzy ITD mieli również zastrzeżenia do stanubieżnika w oponach części pojazdów oraz do? uchwytów na flagi na zewnątrzautobusów. W jednym przypadku pomogła interwencja pogotowia technicznegoMiejskich Zakładów Autobusowych, które zdemontowało zakwestionowany uchwyt.Wszystkie dowody rejestracyjne jeszcze tego samego dnia zostały przewoźnikomzwrócone, a wszystkie autobusy, po pozytywnym przejściu badań technicznych,zostały ponownie włączone do ruchu.
Średnia wieku 6,5 roku
Z pełną odpowiedzialnością można stwierdzić, że warszawskakomunikacja miejska jest bezpieczna dla pasażerów. Na ulice Warszawy każdegodnia wyjeżdża ponad 1,5 tys. autobusów miejskich. Dziennie przejeżdżają oneponad 300 tys. kilometrów. Ich średni wiek się systematycznie zmniejsza. Wprzypadku taboru MZA wynosi on zaledwie 6,5 roku. Najstarsze pojazdy są systematyczniewycofywane z ulic. Do końca czerwca swoją służbę zakończy 50 kolejnychnajstarszych autobusów należących do prywatnych przewoźników. Zostanązastąpione ? od sierpnia ? 100 fabrycznie nowymi pojazdami wprowadzonymi doruchu przez firmę Mobilis. Kolejne 50 fabrycznie nowych autobusów zostaniewłączonych do ruchu od grudnia. To wpływa na znaczne zmniejszenie liczby awariiautobusów. W przypadku MZA na 10 tys. przejechanych kilometrów dochodzi średniodo jednej awarii. Dawniej było ich 5-6.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nie można nie wspomnieć, że wszystkie autobusy musząprzechodzić badania techniczne co pół roku. Badania są przeprowadzone nastacjach diagnostycznych.
Bezpieczeństwo na pierwszy miejscu
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, jako organizatorkomunikacji miejskiej bardzo poważnie podchodzi do kwestii bezpieczeństwa. Choćnie ma tak szerokich kompetencji ani sprzętu diagnostycznego jakim dysponujeITD to również prowadzi kontrole dotyczące stanu technicznego autobusów. Wprzypadku wykrycia jakichkolwiek usterek zagrażających bezpieczeństwu pojazdy sąnatychmiast zsyłane do zajezdni. ZTM dba również o to by kierowcy prowadzącymiejskie autobusy nie przekraczali dopuszczalnego czasu pracy. Tak się stałoniedawno w przypadku jednego z prywatnych przewoźników. ZTM sam zawiadomił ITDo nieprawidłowościach. Inspektorzy zobowiązali się do przeprowadzenia kontroli.
Warto również dodać, że ZTM Warszawa jako organizatorprzetargów na obsługę komunikacyjną, jako pierwszy w kraju stawia przewoźnikombardzo wysokie wymagania związane m.in. z dopuszczaniem pojazdów doeksploatacji i zapewnieniem dla nich odpowiedniego zaplecza.?
„