Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

ZTM ponawia przetarg na II zadanie liniowe. W I wybiera LLA

infobus
13.01.2023 19:02

10 stycznia Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie ogłosił przetarg na zadanie numer II, w którym w pierwszym podejściu otrzymał dwie oferty, które jednak okazały się zbyt drogie.

Przypomnijmy, że ZTM anulował to zadanie 27 grudnia, jednocześnie ograniczając liczbę autobusów przegubowych kursujących po mieście. Wcześniej zapewniał je Irex-1, któremu skończyła się umowa z końcem roku 2022. Tego samego Zarząd podjął decyzję o wyborze najkorzystniejszej oferty w zakresie zadania numer I. Dzieje się!

Liniowa powtórka

Zakres zamówienia obejmuje – podobnie jak za pierwszym razem – świadczenie przez 48 -m-cy usługi przewozu regularnego osóbna wybranych liniach w liczbie nie większej niż 2 100 000 wzkm, natomiast zmniejszyła się liczba pojazdów – zamiast 12. teraz Lublin wymaga 10. przegubowców klasy MEGA o długości od 17,5 do 18,75 m, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2013 roku i spełniającymi normę emisji spalin Euro 5.

Zadaniem wykonawcy będzie obsługa wybranych brygad linii 17, 18, 20, 26, 31, 39, 40, 55, 57

ZTM czeka na oferty do 10 stycznia, a następnie oceni złożone oferty na podstawie czterech kryteriów:

  • Ekologia / Waga: 1%
  • Informacja pasażerska / Waga: 1%
  • Automat biletowy / Waga: 1%
  • Cena - Waga: 97%

DWA PAKIETY

W listopadzie „pod młotek” zostały wystawione przez ZTM w Lublinie zadania przewozowe na okres 48 miesięcy., podzielone na dwa pakiety:

  • do przewozów w ramach części I przetargu – w liczbie nie więcej niż 1 400 000 wozokilometrów / brygady linii 79, 85 i 12 – wykonawca miał mieć przygotowane minimum 4 autobusy miejskie klasy MAXI. Wszystkie pojazdy muszą spełniać co najmniej normę emisji spalin Euro 5 i być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2013 r. Autobusy muszą być wyposażone w troje drzwi o szerokości co najmniej 1200 mm. Pojazdy powinny być klimatyzowane.
  • z kolei w ramach części II zamówienia – w liczbie nie większej niż 2 100 000 wozokilometrów / wybrane brygady linii 17, 18, 20, 26, 31, 39, 40, 55, 57 – wykonawcy musieli wykazać się posiadaniem co najmniej 12 autobusami klasy MEGA o długości od 17,5 do 18,75 m, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2013 roku i spełniającymi normę emisji spalin Euro 5.

PIĘĆ OFERT

20 grudnia Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie otworzył oferty w przetargu, gdzie w części I  swoje propozycje złożyły trzy firmy:

  • IREX-4 Sp. z o.o. - Lider Konsorcjum / IREX-3 Sp. z o.o.- Członek Konsorcjum / IREX-8 Sp. z o.o.- Członek Konsorcjum ze Świętochłowic z ceną 13.109.040,00 PLN brutto;
  • Lubelskie Linie Autobusowe z ceną 12.549.600,00 PLN brutto;
  • BP TOUR POLSKA Sp. z o.o.- Lider Konsorcjum / BP TOUR Sp. z o.o.- Konsorcjant / BP TOUR REGIO z Lublina z ceną 14.817.600,00 PLN brutto.

W części II  oferty położyły dwie firmy: 

  • IREX-4 Sp. z o.o. - Lider Konsorcjum / IREX-3 Sp. z o.o.- Członek Konsorcjum / IREX-8 Sp. z o.o.- Członek Konsorcjum ze Świętochłowic z ceną 30.776.760,00 PLN brutto;
  • BP TOUR POLSKA Sp. z o.o.- Lider Konsorcjum / BP TOUR Sp. z o.o.- Konsorcjant / BP TOUR REGIO z Lublina z ceną 31.752.000,00 PLN brutto.

Z kolei kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 40.000.000,00 PLN brutto w podziale na: część I: 13.330.000,00 zł brutto; część II: 26.670.000,00 zł brutto. To oznaczało, że w pierwszej części najbliżej zwycięstwa była firma LLA i ostatecznie to ta oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, natomiast druga (na 12 przegubowców) z dniem 27 grudnia została anulowana, gdyż kwota do dołożenia (ponad 4,10 mln zł brutto) okazała się zbyt duża.

Zobaczcie jaki był podział punktów pierwszej rozstrzygniętej części: