ZTM Lublin porozmawia z producentami autobusów
Zarząd Transportu Miejskiegow Lublinie prowadzi dialog techniczny. Urzędnicy chcą uzyskać pewne informacjeod producentów autobusów elektrycznych oraz hybrydowych. Mają one pomóc przygotowaćsię do części z zapowiadanych zakupów ponad 130 pojazdów.
Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać do 9marca. ZTM jasno zakreślił krąg podmiotów, które mogą aplikować. To producencielektrobusów,pojazdów hybrydowych oraz podzespołów i układów stosowanych w tego typukonstrukcjach. Mile widziani są także użytkownicy wymienionych pojazdów.
Urzędnicy chcą uzyskać jak najwięcej informacji, które pozwolą określićwady i zalety autobusów zero- oraz niskoemisyjnych. Wiadomości te ZTM zamierzawykorzystać przy opracowywaniu odpowiedniej dokumentacji przetargowej.
W tym celu urzędnicy mają zadawać pytania, które skupiono w kilku obszarachtematycznych. Po pierwsze w wyniku dialogu chcą poznać wszystkie kosztyzwiązane z użytkowaniem hybryd oraz elektrobusów. ZTM interesują także aspektyfunkcjonowania możliwie jak największej ilości rozwiązań, które umożliwiająmagazynowanie energii elektrycznej.
Ponadto ważne będą także informacje na temat wyposażenia zapleczatechnicznego, które zajmowałoby się obsługą pojazdów zero- i niskoemisyjnych, atakże kwestie związane z dostępnością części zamiennych. ZTM chce także poznaćzalety i wady poszczególnych systemów ładowania baterii, żywotność zasobnikówenergii oraz koszty ich zakupu i użytkowania.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Omawiany dialog techniczny jest elementem lubelskich przygotowań dokolejnych projektów w zakresie modernizacji komunikacji publicznej, któremiasto chce zrealizować w obecnej perspektywie unijnej. Wstępne deklaracjezakładały, że będzie to kontynuacja „Zintegrowanego Systemu MiejskiegoTransportu Publicznego”. Obecne plany zakładają pozyskanie 55 trolejbusóworaz 77 autobusów zero- i niskoemisyjnych. W tej drugiej grupie pojazdówszacuje się, że około 30 będą stanowiły elektrobusy.
Swoje plany taborowe ma także lubelski przewoźnik komunalny, czyli MPK.Spółka chce pozyskać dofinansowanie unijne, które pozwoliłoby jej na zakup 30autobusów. w tym gronie większość miałyby stanowić pojazdy klasy mega.
„