Zobaczcie Jego Wysokość Volvo 9700 DD [FILM]
Volvo Buses wprowadza na rynek zupełnie nowy piętrowy pojazd i tym samym poszerza swoją ofertę autobusów turystycznych i autokarów do obsługi połączeń długodystansowych. A to jest przyszłość autobusowego rynku.
Wprowadzenie na rynek całkowicie nowego piętrowego autobusu Volvo9700 DD to kolejny krok w rozwoju Volvo i chęć zaoferowania europejskim klientompojazdu o większej pojemności pasażerskiej, elastyczności, komforcie ibezpieczeństwie.
-„Dzięki Volvo 9700 DD możemy teraz zaoferować naszymklientom kompleksową ofertę autobusów turystycznych i autokarowych do połączeń ekspresowychz funkcjami Premium. Ten sektor przewozów autobusowych szybko rośnie w siłę i to nie tylko na rynku skandynawskim. Naszym zdaniem,wielu operatorów Volvo 9700 DD długo oczekiwało na taki właśnie model, który pozwaliprzewoźnikom zwiększyć wydajność prowadzonego biznesu”- mówi Niklas Orre,wiceprezes Volvo Buses.
96 pasażerów
Volvo 9700 DD może przewozić do 96 pasażerów i zostałoopracowane z myślą o przewozach zarówno na krótkich, jaki i długich trasach. Autokarzostał wyposażony w zaprojektowane przez Volvo ergonomiczne fotele i systemklimatyzacji z oddzielnymi strefami dla pasażerów i kierowcy. Istnieje szerokizakres wyboru systemów multimedialnych i informacji pasażerskiej do wyboru.
O „ekspresowym” przeznaczeniu Volvo 9700DD świadczy m.in. szerokie,środkowe przejście i równa wysokość pokładów na górze, jak i na dole. To razemdaje pojazd przystosowany do szybkiego wejścia pasażerów na pokład i jegoopuszczenia.
Kabina kierowcy w nowym dwupoziomowym Volvo jest przestronnai podniesiona, aby zapewnić prowadzącemu pojazd lepszy widok do przodu.
Poniżej pierwszy film o Volvo 9700DD:
{https://vimeo.com/392678773}
Bezpieczeństwo i telematyka
Jak przystało na Volvo, model 9700 DD oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa ikilka aktywnych systemów, takich jak hamulce sterowane elektronicznie, elektronicznysystem stabilizacji i system antypoślizgowy. Kierowcy pomoże również asystent pasaruchu i ostrzeżenie przed kolizją w nagłych wypadkach.
-„Ponadto dzięki połączeniu ulepszonego zawieszenia zultralekkim nadwoziem dopracowaliśmy do perfekcji właściwości jezdne 9700 DD, dziękiczemu autobus jedzie stabilnie i bezpiecznie. To połączenie sprawia również, żeautokar jest oszczędny pod względem zużycia paliwa” – dodaje Niklas Orre.
Volvo od jakiegoś czasu oferuje w autobusach zalansowaną telematykę,także i w Volvo 9700 DD można zastosować pełny monitoring i w czasie rzeczywistymobserwować, jak pojazd jest prowadzony, a także zaplanować
jego serwis. Dodatkowo dzięki Zone Management – za pomocąkomputera możemy dostosować prędkość pojazdu we wrażliwych obszarach. Tym samymoperator zyskuje większe bezpieczeństwo i niższe zużycie paliwa.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Trochę techniki
Czyli dwupokładowy autobus turystyczny Volvo 9700 DD wliczbach:
-
Wysokość: 4,25 m.
-
Długość: do 14,8 m.
-
Liczba pasażerów: do 96.
-
Pojemność bagażnika: do 7,5 m3.
-
Układ napędowy: Volvo DK11 o mocy 460 KM, I-Shift.
-
Podwozie: Volvo B11R / LE, 6×2.
-
Toaleta i aneks kuchenny dostępne jako opcja.
I na koniec informacja o miejscu produkcji. Na razie tofiński zakład Carrus Delta Oy w Lieto, ale mamy nadzieje, że kiedyś ten model -wraz ze zmianą przepisów co do wysokości autobusów – przejmie wrocławskafabryka.
„