Znamy zarząd Jarosławskiego Związku Komunikacyjnego. Pomoc dla PKS?
26 października odbyło się pierwsze posiedzenie Zgromadzenia Związku powiatowo – gminnego „Jarosławski Związek Komunikacyjny”.
Na posiedzeniu ukonstytuowały się władze JZK, podjęto także szereg uchwał dotyczących zasad funkcjonowania i finansowania działalności Związku. Przewodniczącym Zgromadzenia JZK został Wacław Szkoła. Utworzenie Związku ma być szansą na skuteczniejsze pozyskiwanie pieniędzy na organizację transportu publicznego z puli Rządowego Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych.
Komunikacyjny zarząd
W posiedzeniu uczestniczyli, z ramienia powiatu: Starosta Jarosławski Stanisław Kłopot, Wicestarosta Jarosławski Mariusz Trojak, Naczelnik Wydziału Komunikacji Wacław Szkoła oraz przedstawiciele związku z ramienia gmin: Burmistrz Pruchnika Wacław Szkoła, Wójtowie Gmin: Jarosław Elżbieta Grunt, Chłopice Andrzej Homa, Pawłosiów Mariusz Reń, Roźwienica Tomasz Kotliński i Wiązownica Krzysztof Strent. W wydarzeniu wzięli udział także: Prezes Zarządu PKS Jarosław Spółka Akcyjna Arkadiusz Pawlos oraz pracownicy Starostwa Powiatowego w Jarosławiu.
Zarząd JZK przedstawia się następująco:
- Przewodniczący Zgromadzenia JZK - Wacław Szkoła
- Przewodniczący Zarządu JZK – Stanisław Kłopot
- Zastępca Przewodniczącego Zarządu JZK – Mariusz Trojak
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z myślą o PKS
Związek jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego na liniach komunikacyjnych, w sieci komunikacyjnej w powiatowo-gminnych przewozach pasażerskich, na obszarze powiatów i gmin będących jego uczestnikami oraz skorelowanych z nim innych usług publicznych. Związek wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Tym samym JZK przejął na siebie organizowanie publicznego transportu pasażerskiego na terenie Powiatu Jarosławskiego jako zadanie własne powiatu i gmin.
Najważniejszy cel JZK to wystąpić do Wojewody Podkarpackiego z wnioskiem o dofinansowanie publicznego transportu pasażerskiego z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.
-"Z Rządowego Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych korzystamy już kilka lat. Wniosek składany przez powiat jarosławski w ubiegłym roku na rok bieżący sięgał kwoty 10 mln zł. Przy ostatnim wniosku znaleźliśmy się na liście rezerwowej, jako że powiaty są czwarte w kolejności, jeśli chodzi o rozpatrywanie takich aplikacji. A bez dofinansowania ze strony rządowej realizacja transportu publicznego w takich zakresie, w jakim ma to miejsce obecnie, będzie po prostu niemożliwa. Utrata tych pieniędzy na pewno ograniczyłaby ilość linii, które realizuje jarosławski PKS. Jednocześnie byłby to duży cios dla przedsiębiorstwa – powiedział lokalnym mediom Przewodniczący Zarządu JZK – Stanisław Kłopot.