Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Znamy chętnych na ZKA z Jarosławia. Stawki od 10 zł za wzkm

infobus
12.04.2023 08:01

Polregio do dnia 6 kwietnia czekało na oferty w przetargu na ZKA na liniach kolejowych na Podkarpaciu.  

Kolejowy przewoźnik uzyskał łącznie 8 ofert, z czego jedną zdążył już odrzucić.

Trasa ZKA

Zanim przejdziemy do omówienia złożonych propozycji, przypomnijmy, że Polregio chce, aby przewoźnik obsłużył autobusami relacje:

  • Jarosław – Lubaczów – Horyniec Zdrój – Jarosław – w terminie od 4 maja do 23 czerwca.

Autobusy mają pojawić się w miejsce pociągów w związku z planowanym wprowadzeniem przerwy w ruchu pociągów. Ta z kolei będzie spowodowana koniecznością przebudowy obiektów inżynieryjnych.

Autobusy pojadą za pociągi Regio nr: 33701, 33703, 33705, 33707,33710, 33712, 33714, 33716.

Przewoźnik, który zostanie wybrany do świadczenia usług będzie miał do wykonania około 18 792 wozokilometrów.

Osiem ofert

W dniu 6 kwietnia Polregio otworzyło 8 ofert od wykonawców chętnych świadczyć ZKA. Swoje propozycje złożyli:

  • Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak – cena 375 464,16 PLN brutto,
  • Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków – cena 251 662,46 PLN brutto,
  • MARKPOL Transport Krajowy – zagraniczny Marek Rzeźnik – cena 294 282,72 PLN brutto,
  • P.W. IMPEX TRANS Mariusz Besztak – cena 608 860,80 PLN brutto,
  • DAMil-Trans Krajowy i Międzynarodowy Przewóz Osób Danuta Cząstka-Sroka – cena 202 953,60 PLN brutto,
  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej sp. z o.o. w Przemyślu – cena 367 346,02 PLN brutto,
  • Vegabus Serwis sp. z o.o. – cena 138 008,45 PLN brutto,
  • Zakład Usługowy „Mielnik” Tadeusz Mielnik – cena 507 384,00 PLN brutto.

Jednocześnie zamawiający podał, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie ZKA sumę 208 433,35 PLN brutto. Oznacza to, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Polregio jeszcze w dniu otwarcia ofert poinformowało o odrzuceniu oferty Zakładu Usługowego Mielnik, z uwagi na nieopatrzenie jej podpisem. Wobec tego, że jedynym kryterium oceny ofert jest cena, wybór najkorzystniejszej propozycji powinien być formalnością.

Tabor i kierowcy

Wykonawcy, którzy są złożyli oferty powinni dysponować co najmniej dwoma autobusami o pojemności minimum 50 miejsc siedzących oraz co najmniej jednym autobusem, który może przewieźć minimum 30 pasażerów na miejscach siedzących. Jeden pojazd ma być przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Autobusy musza posiadać sprawną klimatyzację i ogrzewanie. Mają być wyprodukowanie nie wcześniej niż w 2008 roku. Jeżeli pojazdy wykonawcy nie będą przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością – w przypadku konieczności przewozu osoby z niepełnosprawnością – wykonawca jest obowiązany do podstawienia na zgłoszony kurs dodatkowego pojazdu (samochodu lub busa w zależności od liczby osób z niepełnosprawnością). Pojazdy będą posiadały tablice wizualne z logo Polregio i relacją zgodną z rozkładem jazdy. Autobusy mają być utrzymane w należytej czystości i w stanie technicznym niezagrażającym pasażerom.

Polregio wymaga, aby kierowcy świadczyli pracę zgodnie z przepisami prawa i byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę. Wykonawca musi zadbać, aby kierowcy posiadali telefony komórkowe do kontaktu z dyspozytorem zamawiającego.