Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Znamy cenę Sprintera City 77 dla Polski

infobus
26.07.2016 14:18

GdańskiZakład Komunikacji Miejskiej dwukrotnie ogłaszał przetargi na dwa autobusy minio długości 8 – 8,8 m. Spółka na ten cel za każdym razem była w stanieprzeznaczyć do 1,1 mln zł netto. Autobusy miały być przekazane ZKM w ciągupięciu miesięcy od podpisania umowy.

Jednakza każdym razem przewoźnik nie był w stanie doprowadzić do wyboru dostawcy. Wpierwszym przypadku ZKM nie dostał żadnej oferty, więc naturalnym byłounieważnienie postępowania. Drugi raz problemem była cena, której spółka niechciała zaakceptować. W tym podejściu do zakupu dwóch małych autobusów udałonam się ustalić kto był oferentem.

Okazałsię nim EvoBus. Dealer Mercedesa i Setry dostawę dwóch Sprinterów City 77 wycenił na 1,672mln zł netto (836 tys. zł netto za sztukę). A to 572 tys. zł więcej niż szacunki ZKM. Dodać należy, że zacenę którą proponowano gdańskiej spółce można pozyskać nieco większe pojazdy klasymidi o długości ok. 8,5 – 9 m, które umożliwiają podróż ok. 52 – 60 pasażerom.Dodać także należy, że w tej kwocie można już oczekiwać dosyć bogato wyposażonych.

Dobrym przykładem na potwierdzenie tej tezy mogą być oferty, które na swoje SanCity 9LE przedstawił Autosan w Krakowie oraz Stalowej Woli. W pierwszym przypadku jeden dosyć przyzwoicie wyposażony M9LE kosztował nabywcę niecałe 810 tys. zł netto. Z kolei na 695 tys. zł netto opiewała oferta skierowana do stalowolskiego MZK.

Czyzatem cena Sprintera City 77 będzie póki co głównym czynnikiem wstrzymującym jego większą sprzedaż w Polsce? Gdyby się sugerować tylko gdańskimkazusem należałoby udzielić twierdzącej odpowiedzi. To jednak zbyt mało aby wyciągać daleko idące wnioski.

Czekamyzatem na kolejnych ruch ZKM oraz kolejne próby zamówień z Polski na propozycjęMercedesa dla miejskiego segmentu mini. Czy będziemy świadkami pewnej ewolucji? Byłoby to bardzo korzystne dla naszego rynku. Operatorzy coraz śmielej wyrażają zainteresowanie całkowicie niskopodłogowymi autobusami klasy mini. Nie przekuwa się to na razie na nie tyle większe, co bardziej regularne zamówienia. Jednak sam fakt, że przewoźnicy coraz bardziej otwarcie testują tego typu pojazdy wydaje się być już dosyć obiecujący.

Czy zatem Mercedes znajdzie sposób, żeby z czasem lepiej się wstrzelić ze Sprinterem City 77 w polskie realia? Praca nad optymalizacją ceny wydaje się być pierwszą rzeczą, którą warto przemyśleć.