Zmiany we warszawskiej komunikacji po otwarciu nowej stacji metra
Każde przedłużenie warszawskiej linii metra powoduje zmiany w układzie linii komunikacyjnych. W założeniu podziemna kolejka ma przejmować pasażerów od komunikacji naziemnej. 20 grudnia 2003 r. oddano do użytku stację metra Dw. Gdański. Od 3 stycznia trasy zmieniły linie stałego kursowania 170, 518 i 723, a od 5 stycznia okresowe 307, 406 oraz E-1 i E-4.
Oprócz zmian tras dokonano także korekt w zatrzymywaniu się niektórych autobusów na przystankach.
Tym razem zmiany w układzie komunikacyjnym odczują głównie mieszkańcy północnej części miasta. Dla wielu Nowy Rok rozpocznie się nową drogą do pracy, czy do szkoły. W założeniu łatwiejszy ma być dojazd do metra, jako najszybszego środka komunikacji. Najbliższe dni pokażą, czy korzystający z transportu zbiorowego w Warszawie zaakceptowali zmiany i jak je oceniają. Jak się wydaje najbardziej kontrowersyjne jest skrócenie trasy linii 723, którą do Warszawy dojeżdżają mieszkańcy Legionowa i Jabłonny, którzy zmuszeni zostaną do przesiadek.