Zmiany na niemieckich liniach ekspresowych
Prezentuje skrót najważniejszych informacji z dynamicznie rozwijającego się segment ekspresowych połączeń autokarowych w Niemczech. Spółka ADAC Postbus podwoiła swoją sieć połączeń, firmy Berlinlinienbus.de i City2City rozpoczęły współpracę, a Meinfernbus.de zakupiło pierwsze pojazdy Scania Touring. Zacznijmy od „pocztowego”przewoźnika ADAC Postbus, który w połowie sierpnia br. zdecydowanie rozszerzy swoją autobusową sieć. Obejmie ona dodatkowo takie miasta jak: Akwizgran, Aschau, Bamberg, Bayreuth, Bernau, Chemnitz, Darmstadt, Freiburg, Giessen, Günzburg, Heidelberg, Jena, Kilonia, Koblencja, Landshut, Lübeck, Mainz, Mönchengladbach, Montabaur, Prien am Chiemsee, Regensburg, Rosenheim, Rostock, Rostock-Warnemünde, Schkeuditz (w pobliżu Halle / Leipzig), Siegen i Soltau. Dodajmy, że przed tegorocznym sezonem ADAC Postbus przekroczył niemiecką granicę i zaoferował wycieczki do miast przygranicznych jak Strasburg (Francja) i Zurych (Szwajcaria). Po sierpniowej ofensywie sieć przewoźnika obejmie w sumie 60 miast. Ponadto w ramach nadchodzących zmian firma skróci czas podróży na następujących liniach :
– Münster-Dortmund-Monachium
– Hamburg-Hanower –Bamberg-Monachium
– Berlin-Frankfurt-Heidelberg-Stuttgart
– Kolonia-Dortmund-Münster-Hamburg-Kiel
Nowością jest także wydłużenie linii z Nadrenii do Freiburga, a także połącznie trasy Berlin-Drezno z linią łączącą Bremę i Hamburg. Nowe połączenie wschód-zachód pójdzie także wzdłuż autostrady A4 od Frankfurtu przez Erfurt, Jenę i Chemnitz do Drezna. Druga nitka połączy Monachium z Landshut, Regensburgiem, Chemnitz i Dreznem. Przewoźnik w ramach rozbudowy sieci oferuje sowim pasażerom dodatkowe, atrakcyjne rabaty na zakup biletów. Dalsze informacje tutaj
– Münster-Dortmund-Monachium
– Hamburg-Hanower –Bamberg-Monachium
– Berlin-Frankfurt-Heidelberg-Stuttgart
– Kolonia-Dortmund-Münster-Hamburg-Kiel
Nowością jest także wydłużenie linii z Nadrenii do Freiburga, a także połącznie trasy Berlin-Drezno z linią łączącą Bremę i Hamburg. Nowe połączenie wschód-zachód pójdzie także wzdłuż autostrady A4 od Frankfurtu przez Erfurt, Jenę i Chemnitz do Drezna. Druga nitka połączy Monachium z Landshut, Regensburgiem, Chemnitz i Dreznem. Przewoźnik w ramach rozbudowy sieci oferuje sowim pasażerom dodatkowe, atrakcyjne rabaty na zakup biletów. Dalsze informacje tutaj
Rosnąca konkurencja na niemiecki m rynku przewozowym powoduje, że dotychczas działających samodzielnie mali przewoźnicy łączą siły. Przykładem może być fuzja firm Berlinlinienbus.de i City2City. Od 1 lipca br. udostępniają one na swoich portalach rezerwacjach informacje o połączeniach realizowanych przez obie spółki. Drugim etap zacieśniania współpracy planowany jest na sierpień br. Wówczas przez obie platformy będzie można nabyć bilety on-line na wybrane trasy przewoźników. Połączona oferta obu niemieckich spółek obejmie linie: Berlin-Hamburg, Berlin-Hanower, Berlin-Frankfurt (M), Berlin-Monachium, Berlin-Drezno, Berlin-Jena, Drezno-Frankfurt (M), Frankfurt-Dortmund-Duisburg, Frankfurt-Kolonia-Dusseldorf, Frankfurt-Stuttgart-Monachum, Hamburg-Brema-Dusseldorf i Hamburg-Hanower-Kolonia.
Z kolei jeden z pierwszych autokarowych przewoźników expressowych w Niemczech –Meinfernbus.de po dotychczasowych inwestycjach w pojazdy marek Mercedes-Benz i Setra rozpoczął współpracę ze Scanią. W lipcu br. właściciel spółki, Constantin Wiedenhoff odebrał pierwszy „zielony”egzemplarz Scania Touring z silnikiem Scania Euro 6 o mocy 410 KM. Do zakupu tego pierwszego we flocie pojazdu Meinfernbus.de pojazdu z logo Scania przekonały go: sprawdzona technologia, oferująca niskie zużycie paliwa i wysoką wydajność;pakiet usług serwisowych oraz dobry stosunek ceny do jakości. Tak głosi oficjalny komunikat.
Kolejne nowe autobusy, jakie pojawiły się w ostatnim czasie na niemieckich drogach zakupiła spółka Deutsche Bahn AG. To osiem piętrowych autobusów Setra S 431 DT z silnikami Euro 6 i pojemności 72 miejsc. Oprócz najnowszej normy ekologicznej, nowością jest przystosowanie pojazdów do przewozu osób niepełnosprawnych –z miejscem postojowym dla wózków inwalidzkich na dolnym pokładzie oraz rampą wjazdową w specjalnie poszerzonych, drugich drzwiach. Dodatkowo pojazdy wyposażone są w sieć Wi-Fi i indywidulane gniazdka zasilające. Na ich pokładzie serwowane są posiłki, a pasażerowie maja do swojej dyspozycji automat z napojami. Przekazana w czerwca br. partia pojazdów to tylko część autobusowych zakupów kolejowego giganta. Deutsche Bahn zmierza sukcesywnie rozszerzać sieć podróży na niemieckich drogach, łącząc je z miejscami, gdzie docierają pociągi przewoźnika. Przykładem może być trasa z Monachium do Freiburga, gdzie do tej pory pasażerowie musieli się przesiadać się w Karlsruhe i Mannheim. Teraz oba miasta łączą komfortowo piętrowe autobusy IC, które kursują od czterech do sześciu razy dziennie. To połączenie ma tylko jeden przystanek pośredni –w Ravensburgu. Oprócz bezpośredniej obsługi linii Monachium-Freiburga, inne „kolejowe”egzemplarze Setra S 431 DT wzmocniły w tym roku połączenie z Monachium do Pragi. O tym –i o współpracy z czeskim przewoźnikiem Student Agency –napiszemy w kolejny wydaniu InfoBusa.