Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Zmiana cen w ponowionym przetargu na zakup 9 autobusów w Ostrowcu Św.

infobus
29.10.2021 08:30
Ostrowiec Świętokrzyski w dniu 27 października otworzył oferty w ponownym przetargu na dostawę 9 nowych autobusów z silnikiem Diesla. Poprzednim razem przetarg został unieważniony, bowiem cena najkorzystniejszej oferty przekraczała budżet zamawiającego.

Mimo skrócenia wymaganego terminu dostawy autobusów z 330 do 300 dni, zamawiający otrzymał atrakcyjne oferty.

CIERPLIWOŚĆ POPŁACA

Tak jak poprzednio i tym razem Ostrowiec Świętokrzyski otrzymał dwie oferty:

  1. MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. – cena 9 420 570,00 PLN brutto (cena z poprzedniego przetargu - 10 715 760,00 PLN),
  2. Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – cena 10 061 301,60 PLN brutto (cena z poprzedniego przetargu - 9 963 000,00 PLN).

MAN odrobił lekcję z poprzedniego przetargu i znając cenę swojego rywala, zdeklasował go w tym rozdaniu. Urzędnicy otrzymali zatem oferty w bardzo rozsądnych cenach. Problemem może być jedynie budżet zamawiającego, który niezmiennie wynosi 9 188 100,00 PLN. Naszym zdaniem zamawiający jednak znajdzie dodatkowe środki finansowe i dołoży do najkorzystniejszej oferty, bowiem taka okazja może się ponownie nie trafić.

Screenshot 2021 10 29 At 09 44 43 Informacja Z Otwarcia Ofert Pdf
Screenshot 2021 10 29 At 09 44 43 Informacja Z Otwarcia Ofert Pdf 1

CO CHCE OSTROWIEC?

Przypomnijmy, że autobusy dla Ostrowca mają mieć długość od 11,8 do 12,2 m i wysokość do 3,30 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, otwieranych do wewnątrz. Autobusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę czystości spalin EURO 6, o mocy minimum 180 kW. Silnik ma być wyposażony w system zatrzymania i ruszania wraz z systemem inteligentnego zarządzania energią, mający bezpośredni wpływ na obniżenie zużycia paliwa.

Pojazdy będą posiadać klimatyzację dwustrefową przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy. Miejsce pracy kierowcy ma być wydzielone, typu zamkniętego. Znajdzie się tam m.in. fotel podgrzewany z zawieszeniem pneumatycznym i pełną regulacją bezstopniową w zależności od indywidualnych potrzeb kierowcy, a nadto co najmniej dwa schowki, miejsce np. półka lub schowek do przewożenia co najmniej 1 sztuki typowej butelki 0,5l (w pozycji stojącej) oraz uchwyt (podstawka) umożliwiający bezpieczne (bez zagrożenia dla urządzeń sterujących) postawienie typowej szklanki (kubka) o pojemności do 0,3l, dwa gniazda do ładowania urządzeń mobilnych.

Z kolei w przestrzeni pasażerskiej do dyspozycji podróżnych będą siedzenia o ergonomicznym kształcie oraz odporne na akty wandalizmu, pokryte welurem o wyższej jakości. Zamawiający wskazał, że system informacji pasażerskiej zostanie zamontowany w nowych autobusach przez wykonawcę wybranego w przetargu pod nazwą „System dynamicznej informacji pasażerskiej oraz karty miejskiej”.