Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

ZKKM Chrzanów unieważnia wszystkie liniowe przetargi

infobus
25.03.2022 16:00

24 marca Związek Komunalny „Komunikacja Międzygminna” w Chrzanowie zakończył trzy przetargi nieograniczone na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na obszarze funkcjonowania Związku.

W każdym przypadku umowa z wykonawcami miała być zawarta na okres 48 miesięcy, rozpoczęcie realizacji usługi planowane jest od dnia 1 kwietnia 2022 roku. W dniach 18 i 21 marca do zamawiającego wpłynęły oferty od wykonawców zainteresowanych świadczeniem przewozów na rzecz ZKKM, zaś w dniu 24 marca zamawiający poinformował o rozstrzygnięciu przetargów, czyli unieważnieniu.

Trzy przetargi

Przypomnijmy, że zamówienie zostało podzielone na trzy odrębne przetargi, które dotyczą obsługi różnych linii:

  • przetarg nr 1 – linie B (w tym część zadań na linii A), La, Lb, Lc, 8, 25, 38 (w tym część zadań na linii 15) - planowana praca przewozowa na wskazanych liniach objętych przedmiotem zamówienia w okresie 48 miesięcy wynosi 2 147 584 wozokilometrów,
  • przetarg nr 2 - linie P, 17a (w tym część zadań na linii 32a), 17b, 29 - w tym przypadku praca przewozowa w ciągu obowiązywania umowy ma wynieść 1 068 838 wozokilometrów,
  • przetarg nr 3 – linia A (w tym część zadań na linii B) - planowana praca przewozowa na tych liniach to około 381 204 wozokilometrów.

Oferty i rozstrzygnięcie

Zainteresowanie przetargiem, biorąc pod uwagę okres świadczenia usług było niewielkie.

Do zamawiającego wpłynęły oferty od podmiotów:

  • przetarg nr 1 - „ELBUD” K. Górski, B. Górska – cena 16 467 674,11 PLN,
  • przetarg nr 2 – konsorcjum Ireneusz Kozieł „IREX” i METEOR Sp. z o.o.- cena 9 200 129,97 PLN,
  • przetarg nr 3 – nie złożono żadnej oferty.

I jeszcze został nam budżet zamawiającego, który wygląda następująco:

  • przetarg nr 1 - kwota 11 249 044,47 PLN,
  • przetarg nr 2 – kwota 5 483 136,89 PLN,
  • przetarg nr 3 – zamawiający nie podał kwoty.

Naturalnym rozstrzygnięciem trzeciego przetargu było jego unieważnienie. Z kolei przetargi nr 1 i 2 z uwagi na mocne odchylenie budżetu zamawiającego od cen złożonych ofert także zostały anulowane. Czekamy na dalsze kroki zamawiającego.

Jakie autobusy?

Do każdego przetargu zamawiający przewidział nieco inne wymogi dotyczące taboru autobusowego.

I tak, w przetargu nr 1, przewoźnicy powinni posiadać minimum 6 autobusów niskopodłogowych, których średni wiek nie może być wyższy niż 5 lat i nie mogą być starsze niż z 2010 roku, z zastrzeżeniem, że co najmniej 2 autobusy muszą być z 2022 roku. Zamawiający wymaga posiadania przez przewoźnika trzech rodzajów pojazdów - o pojemności co najmniej 24 miejsc, o pojemności od 40 do 55 pasażerów oraz o pojemności minimum 90 miejsc. Wszystkie autobusy mają być wyposażone w klimatyzację.

Z kolei do przetargu 2 mogli zgłosić się wykonawcy, którzy posiadają 3 autobusy o pojemności minimum 24, 70 i 90 miejsc. Autobusy mają być niskopodłogowe i nie mogą być starsze niż z 2014 roku.

I wreszcie w przetargu nr 3 wymagany jest 1 autobus, który nie może być starszy niż 5 lat.

Do tego, w każdym przetargu przewoźnicy muszą również dysponować taborem rezerwowym.