ZKKM Chrzanów rozstrzyga przetargi liniowe, jeden unieważnia
Związek Komunalny „Komunikacja Międzygminna” w Chrzanowie szukał operatorów linii autobusowych w trzech przetargach.
Wszystkie trzy postępowania dotyczyły obsługi linii przez okres 33 miesięcy, począwszy od dnia 1 kwietnia. ZKKM rozstrzygnął już wszystkie postępowania przetargowe, z czego dwa zakończyły się wyborem najkorzystniejszej oferty, a jeden unieważnieniem.
Trzy przetargi
Jak już wspomnieliśmy, ZKKM Chrzanów poszukiwał przewoźników do obsługi linii w trzech przetargach, z czego:
- przetarg 1 dotyczy obsługi linii A (w tym część zadań na linii nr B),
- przetarg 2 - obejmuje świadczenie usług transportu publicznego na liniach P, 17a (w tym część zadań na linii nr 32a), 17b, 29, 33,
- przetarg 3 - dotyczy przewozów na liniach B (w tym część zadań na linii nr A), La, Lb, Lc, 8, 25, 38 (w tym część zadań na linii nr 15).
liniowe Rozstrzygnięcia
W przetargu nr 1, do zamawiającego wpłynęły trzy oferty - od:
- DANEXexpress Usługi Transportowe Marcin Patucha - cena 1 441 768,68 PLN,
- MARKPOL Transport krajowy-zagraniczny - cena : 1 281 863,43 PLN,
- JKA BUS Sp. z o.o. - cena 1 370 990,94 PLN.
Przy budżecie na poziomie 1 376 231,00 PLN, zamawiający w dniu 31 marca wybrał jako najkorzystniejszą ofertę MARKPOL.
W przetargu obejmującym linie P, 17a i inne, oferta wpłynęła od jednego podmiotu jakim jest:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- TRANSGÓR Spółka Akcyjna - cena 6 354 421,33 PLN.
Tymczasem zamawiający chciał przeznaczyć na sfinansowanie linii sumę 5 515 158,00 PLN. Jedyna złożona oferta okazała się ostatecznie za droga dla ZKKM i przetarg unieważniono.
Wreszcie, w przetargu nr 3 - również wpłynęła tylko jedna oferta:
- „ELBUD” K. Górski i B. - cena 11 667 177,24 PLN.
Kwota przeznaczona na realizację tego zamówienia to: 10 298 143,00 PLN. Mimo, że budżet zamawiającego został nieco nadszarpnięty, to jednak zdecydował on o wyborze jedynej złożonej oferty.
Wymagany tabor
Do obsługi linii A i części kursów linii B, zwycięski wykonawca ma przeznaczyć 1 autobus nie starszy niż 5 lat, spełniający normę emisji spalin Euro 6, o pojemności 24 miejsc. Z kolei w przypadku obsługi linii z przetargu nr 3 - ELBUD ma obowiązek wystawienia łącznie 6 autobusów. Cztery z nich mają mieć niską podłogę co najmniej przy jednych drzwiach, a ich silniki muszą spełniać normę emisji spalin Euro 6. Dwa pozostałe - to konstrukcje z niską podłogą bez stopni w przejściu na całej długości pomiędzy drzwiami, spełniające normę emisji spalin Euro 5. Średni wiek autobusów nie może być wyższy niż 7 lat i nie mogą być one starsze niż z 2010 roku. Co najmniej 2 autobusy muszą być nie starsze niż z 2020 roku.