ZKKM Chrzanów ma tańszą ofertę na linie, ale nadal ponad budżetem
Związek Komunalny „Komunikacja Międzygminna” w Chrzanowie w powtórzonym, jednym z trzech zadań, na obsługę linii uzyskał nową ofertę.
Niestety, ponownie przekroczyła ona zakładany budżet organizatora. Nie wiadomo zatem, czy uda się zapewnić obsługę linii P, 17a (w tym część zadań na linii nr 32a), 17b, 29, 33 od 1 lipca.
Przetarg z powtórką
Przypomnijmy, że ZKKM Chrzanów szuka przewoźnika do świadczenia usług transportu publicznego na liniach P, 17a (w tym część zadań na linii nr 32a), 17b, 29, 33. Poprzedni przetarg został unieważniony z uwagi na zbyt wysoką cenę jedynego oferenta. Stąd też mamy obecne postępowanie.
Urzędnicy planują, że świadczenie usług autobusowego transportu publicznego trwać będzie 30 miesięcy, nie dłużej jednak, niż do dnia 31 grudnia 2025r. Rozpoczęcie realizacji usług ma nastąpić od dnia 1 lipca 2023 roku.
Jest taniej, ale nadal drogo
W dniu 22 maja zamawiający otworzył ofertę tylko od jednego wykonawcy, który zgłosił się do przetargu. Jest nim niezmiennie:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Transgór S.A. – cena 5 710 964,29 PLN.
Poprzednim razem oferta Transgór opiewała na sumę 6 354 421,33 PLN. Jest więc taniej, ale i budżet zamawiającego został zmniejszony - z 5 515 158,00 PLN na 5 058 492,12 PLN. ZKKM przy niższym budżecie ma więc do ewentualnego dołożenia podobną kwotę jak poprzedniego.
Wymagany tabor
Jeśli ZKKM zdecyduje się na wybór złożonej oferty, to Transgór do obsługi linii będzie musiał posiadać 3 autobusy, z czego:
- 1 autobus – ma posiadać minimum 30 miejsc oraz dwoje drzwi lub jedne drzwi podwójne,
- 1 autobus – ma posiadać co najmniej 90 miejsc oraz co najmniej dwoje drzwi, w tym co najmniej jedne podwójne,
- 1 autobus – musi być wyposażony w przynajmniej 70 miejsc oraz co najmniej dwoje drzwi, w tym minimum jedne podwójne.
Wszystkie autobusy powinny być nie starsze niż z 2015 roku, a ich średni wiek nie może być wyższy niż 6 lat. Pojazdy muszą być wyposażone w system dynamicznej informacji pasażerskiej, którym dysponuje już ZKKM, umożliwiający bieżące pozycjonowanie i lokalizację całej floty autobusów oraz informowanie pasażerów oczekujących na przystanku o niezbędnych parametrach kursu. Ponadto, operator zobowiązany jest do posiadania zaplecza technicznego zlokalizowanego w odległości do 15 km od Dworca ZKKM w Chrzanowie.