ZKA na trasie Białystok-Szepietowo przedłużone o rok
Trwają prace modernizacyjne infrastruktury kolejowej nie tylko na Mazurach, ale i na Podlasiu.
Na Podlasiu nie jest to nowość, bowiem pasażerowie już korzystają z zastępczej komunikacji autobusowej zamiast pociągów. Tak jest na kolejowym odcinku Białystok–Łapy–Szepietowo i będzie przez następny rok.
Przedłużenie ZKA
Organizacją przewozów w ramach ZKA na odcinku Białystok–Łapy–Szepietowo zajmuje się standardowo Polregio. Przewidywany przebieg autobusów w czasie realizacji zamówienia wynosi 286 602,00 wozokilometrów, tj. 4 128 kursów. Umowa z nowym wykonawcą zostanie zawarta na okres od 11 grudnia 2022 roku do 9 grudnia 2023 roku.
Wykonawcy, którzy są zainteresowani przetargiem powinni dysponować minimum 5 autobusami o pojemności co najmniej 45 miejsc siedzących, posiadającymi sprawną klimatyzację i ogrzewanie. Polregio wymaga, aby pojazdy były wyprodukowane nie wcześniej niż w 2006 roku. Istotne jest również, aby autobusy były wyposażone w tablice z logo kolejowego przewoźnika z widniejącą na nich relacją. Jeśli pojazdy przeznaczone do ZKA nie będą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, to wykonawca będzie zobowiązany do podstawienia na zgłoszony kurs dodatkowego pojazdu. Zamawiający zastrzegł sobie prawo do zmniejszenia liczby autobusów dla danego kursu lub w określonym przedziale czasu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Prowadzący autobusy
Wykonawca musi zadbać, aby kierowcy posiadali telefony komórkowe do kontaktu z dyspozytorem zamawiającego. Ubiór kierowców ma być schludny. Nadto, kierowcy mają się posługiwać płynnie językiem polskim oraz odznaczać się wysoką kulturą osobistą i profesjonalizmem w zakresie wykonywanych obowiązków. Prowadzących pojazd ma obowiązywać bezwzględny zakaz palenia papierosów, żucia gumy i prywatnych rozmów telefonicznych w pojeździe w obecności pasażerów.
Polregio czeka na oferty od przewoźników do dnia 21 listopada. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.