Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Zielona Góra żegna MAN-y NGxx2

infobus
16.03.2018 09:00

Już od tygodnia po Zielonej Górze jeździ nowa generacja Mercedesów Conecto G. To 17 autobusów. Miejsca im ustąpiły już leciwe, ale na swój sposób kultowe MAN-y NGxx2.

Przez tabor zielonogórskiego MZK przewinęło się 17 sztuk MAN-ów NGxx2. Przewoźnik sprowadzał autobusy z Niemiec. W momencie przyjazdu do Polski ich wiek wahał się od 12 do 14 lat. Większość pojazdów pełniła służbę liniową ponad 20 lat.

MAN-y NGxx2 były produkowane latach 1990-1999. Osiemnastometrowe, niskopodłogowe pojazdy przegubowe przez lata stanowił trzon taboru wielu europejskich przewoźników. W Polsce popularność zyskały na początku XXI wieku, kiedy rodzimi przewoźnicy zaczęli odmładzać swoje floty w oparciu o pojazdy używane z Zachodniej Europy. Przez kilkanaście lat w Polsce użytkowano paręset pojazdów tego typu. Wszystko jednak ma swój czas. A ten w przypadków omawianych „lwów” właśnie dobiega końca.

Wyeksploatowane zielonogórskie MAN-y i tak długo służyły na drogach. Żywotność na poziomie ponad 20 lat to wynik, który dla współczesnych autobusów niskopodłogowych nie będzie osiągalny. Najstarszy NGxx2 MZK Zielona Góra został wyprodukowany 1992 roku. Pojazdy te ciągu swojej kariery osiągnęły od 1 do 1,5 mln kilometrów przebiegu.

Nie wszystkie MAN-y czeka jednak koniec „pod palnikiem”. Jeden z nich otrzyma „drugie życie” – będzie woził pasażerów po płycie Lotniska w Babimoście.

Czas Conecto

Natomiast już od początku marca po Zielonej Górze jeżdżą nowe przegubowe Mercedesy Conecto G. Spotkać je można między innymi na liniach nr 2,8,9,19,23 czy 80.