Zielona Góra zamawia pierwsze przegubowe autobusy elektryczne
Kilka dni temu pisaliśmy o przetargu Zielonej Góry na dostawę 8 sztuk autobusów elektrycznych klasy MAXI (z opcją), a już 29 grudnia miasto wystartowało z kolejnym przetargiem – tym razem na zakup czterech elektrycznych autobusy klasy MEGA.
Tak jak w przypadku autobusów solo, zamówienie na autobusy przegubowe jest współfinansowane z budżetu Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 jako część projektu pod nazwą: „Elektryfikacja linii komunikacji miejskiej w Zielonej Górze”.
WYMOGI FORMALNE
Urzędnicy chcą, aby producenci, którzy złożą ofertę wykazali się zdolnością kredytową lub środkami finansowymi w wysokości co najmniej 5 000 000,00 PLN. Do tego wymagane jest posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczenia, co najmniej 5 000 000,00 PLN. Dodatkowo, w zakresie zdolności technicznej miasto wymaga, aby wykonawca wykazał się doświadczeniem polegającym na należytym wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dostawy w liczbie minimum 3 pojazdów elektrycznych pow. 7,5 t. DMC, w tym jednej dostawy w liczbie minimum 2 fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich lub trolejbusów. Składając ofertę wykonawca jest obowiązany do wniesienia wadium w wysokości 400 000,00 PLN.
PUNKTACJA OFERT
Podobnie jak w przypadku przetargu na elektryczne solówki, w przegubach zamawiający przyzna ofertom punkty w czterech kryteriach:
- Cena oferty brutto / Waga: 60%,
- Gwarancja / Waga:15%,
- Zużycie energii elektrycznej autobusu wg SORT 2 poniżej 1 kWh/km / Waga: 15%,
- Warunki Techniczne / Waga: 10%.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
O tym ilu producentów i kto powalczy o przegubowe zamówienie dowiemy się w dniu 28 stycznia. Autobusy mają być dostarczone w terminie 365 dni od dnia zawarcia umowy.
PRZEGUBOWCE WEDŁUG ZIELONEJ GÓRY
Zielona Góra poszukuje nowych elektrycznych niskopodłogowych autobusów miejskich o długości od 17,5 m do 18,75 m. Całkowita liczba miejsc elektryków (bez kierowcy) ma wynosić minimum 120, w tym: minimalna liczba miejsc siedzących – 40. Z tego - 18 miejsc siedzących powinno być dostępnych bezpośrednio z podłogi bez konieczności pokonywania stopnia.
Autobusy będą przystosowane do ładowania typu „plug in” – na stacjach wolnego ładowania istniejących u zamawiającego (firmy Ekoenergetyka). Oprócz tego - ładowanie będzie się odbywać na pętlach autobusowych z mocą 400 kW ze stacji ładowania.
Szybkie ładowanie realizowane będzie przez tzw. pantograf odwrócony zamontowany na maszcie i opuszczany na szyny umiejscowione w pierwszym członie pojazdu.