Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Zielona Góra wybiera Ekoenergetykę-Polska

infobus
11.10.2017 12:36

10 października 2017 r. firma MZK Zielona Góra nie tylko rozstrzygnęła dwa przetargina dostawę autobusów, ale także  wybrała Ekoenergetykę-Polskajako dostawcę infrastruktury ładowania do największego projektu elektryfikacjiautobusów w Polsce. 60% floty miasta – 47 autobusów – zostaniezelektryfikowanych. Pojazdy ładowane będą nocą na zajezdni, a w ciągu dnia napętlach za pomocą stacji ładowania od Ekoenergetyki.

Zielonogórski kontrakt na infrastrukturę ładowania opiewa na18,5 mln zł i jest największym tego typu projektem w Polsce, jak również jednymz największych w Europie. O przetargu MZK na dostawę ładowarek pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Zielonogórska moc

Projekt zakłada instalację wielowyjściowych stacji ładowaniana 11 pętlach o indywidualnej mocy od 400kW do 800kW. W sumie do dyspozycjizielonogórskich autobusów elektrycznych będzie 29 zautomatyzowanych punktówładowania pantografowego w mieście. Szybkie stacje ładowania miejskiego będąwyposażone w inteligentne, dynamiczne zarządzanie mocą – jedna stacja będziemogła jednocześnie ładować kilka autobusów na raz za pomocą pantografuzainstalowanego na autobusie. Jeżeli zajdzie potrzeba ultraszybkiegodoładowania jednego z pojazdów, pojedynczy punkt ładowania będzie mógłskorzystać z mocy przeznaczonej dla innych punktów. Operator będzie mógłpodwoić lub potroić moc wysyłaną do autobusu, a tym samym kilkakrotnie skrócićczas ładowania.

28 dwuwyjściowych stacji ładowania nocnego, równieżwyposażonych w dynamiczne zarządzanie mocą, zainstalowanych zostanie naspecjalnie do tego celu przystosowanej zajezdni. Każdy punkt będzie mógłładować z mocą 40kW lub 80kW. Ładowanie nocne odbywać się będzie za pomocąwtyczki Combo 2. Dodatkowo, zajezdnia wyposażona będzie w szybką stacjęładowania pantografem.

-“Zielona Góra będzie pierwszym w Europie miastemwyposażonym w miejskie stacje ładowania autobusów elektrycznych z inteligentnymzarządzaniem mocy. Tym projektem pokazujemy, że nasze technologie – i naszemiasta – są w czołówce rozwiązań w dziedzinie autobusów elektrycznych wEuropie.” – podkreślił prezes Bartosz Kubik, Ekoenergetyki-Polska

Firma z Zielonej Góry

Dyrektor MZK Zielona Góra Barbara Langner powiedziała: -„ProjektZintegrowany System Niskoemisyjnego Transportu Publicznego w Zielonej Górzezakłada wymianą ponad 60 % autobusów onapędzie tradycyjnym na autobusy o napędzie elektrycznym. Jest to projektunikalny na skalę europejską. Rozwiązania technologiczne zastosowane w stacjach ładowania są innowacyjne iwprowadzane na taką skalę po raz pierwszy. Ekoenergetyka to lider innowacyjnych rozwiązań w szybkim ładowaniuautobusów projektach na całym kontynencie. Cieszymy się, że to właśnie firma zZielonej Góry, będzie dostarczać infrastrukturę ładowania do naszych nowychautobusów.”

Z kolei prezes Ekoenergetyki-Polska Bartosz Kubik dodał: -„Zielonogórskiprojekt to największy jednorazowy publiczny przetarg na infrastrukturęładowania dla autobusów elektrycznych w Europie i pierwszy w Europie, gdziestworzony zostanie system ładowania dla całego miasta. Autobusy elektryczne toczystsze powietrze i cichsze miasto. Cieszymy się, że będziemy mogli przyłożyćsię do procesu wdrażania tych pojazdów i ich codziennej jazdy w rodzinnymmieście naszej firmy.”

Nie tylko ładowarki

Oprócz stacji ładowania Ekoenergetyka-Polska dostarczyrównież system monitoringu floty i infrastruktury, który pozwoli operatorowizarządzać nimi w czasie rzeczywistym i na bieżąco reagować na zmieniające sięwarunki operacyjne. Ładowarki dla Zielonej Góry będą zgodne z międzynarodowymistandardami ładowania pojazdów elektrycznych, a tym samym będą mogły ładowaćróżne modele autobusów elektrycznych.