Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Ziehl-Abegg zelektryfikuje autobusy z silnikami wysokoprężnymi

infobus
25.10.2018 17:00

Niemiecka firma Ziehl-Abegg, pokazała na IAA 2018 pierwszy autobus piętrowy marki UNVI, w których dokonano wymiany silnika wysokoprężnego na silniki elektryczne ZAwheel.  Taki los ma spotkać setkiklasycznych autobusów piętrowych, które w tej sposób  przejdą na „zielonąstronę mocy.” Pierwsze konwersje – w Belinie.

Od niecałego roku, hiszpański producent autobusów UNVIoferuje nowe pojazdy wyposażone w silniki elektryczne w piastach kół – ZAwheel.Można je już spotkać na ulicach Paryżaoraz Amsterdamu, a wkrótce także i Londynu. Warto dodać, że piłkarskareprezentacja Francji świętowała swój sukces w Paryżu właśnie na pokładzie elektrycznegopiętrusa UNVI: z cichobieżnym napędem dzięki silnikom napędzającym bezpośredniopiastę koła Ziehl-Abegg.

Elektryczna konwersja

To jednaj dopiero początek zielonych zmian, bo Ziehl-Abeggchce modernizować setki piętrowych autobusów z silnikami wysokoprężnymi ikonwertować je na napęd elektryczny Ziehl-Abegg. To możliwe? Zdaniemniemieckiej firmy tak – w Berlinie przeprowadzana jest teraz modernizacja wieluautobusów wycieczkowych na pojazdy elektryczne. Początkowo „piętra” były wykorzystywaneprzez berlińskie zakłady komunikacji miejskiej (BVG) na trasach liniowych, poczym zaadaptowano je na potrzeby branży turystycznej – oferując im drugie,elektryczne życie – przy wykorzystaniu silników napędzających bezpośredniopiastę koła firmy Ziehl-Abegg. Pierwsze dostawy „zelektryzowanych” piętrusów nastąpią w 2019 roku

Elektryczny pakiet

Producent silników Ziehl-Abegg konstruuje, projektuje orazprodukuje elektryczne osie napędowe jako zestaw modernizacyjny Plug-&-Playdo pojazdów z napędem wysokoprężnym. Silniki elektryczne oraz sterownikielektroniczne są zintegrowane w piaście koła. Pozwala to uzyskać kompaktowąkonstrukcję, która nadaje się zwłaszcza do zastosowania w autobusachniskopodłogowych. Akumulator trakcyjny przystosowany jest specjalnie dlapotrzeb takiego użycia i dostosowany pod względem wielkości do wymaganegozasięgu jazdy. Po modernizacji bateria montowana jest m.in. w miejscuzajmowanym uprzednio przez silnik wysokoprężny.