Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

ZGRP Płock jeszcze raz zamawia autobusy MINI, MIDI i MAXI

infobus
20.04.2022 18:00

20 kwietnia Związek Gmin Regionu Płockiego ponowił przetarg na zakup ośmiu autobusów międzymiastowych (klasy II).

Wszystkie mają być dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Spodziewamy się, że ten kontrakt ponowie zgarnie Otokar, ale tym razem już z poprawną ofertą.

Ponowienie bez zmian

Najnowszy przetarg jest właściwie kopią wcześniejszego zamówienia, w którym warszawska firma Bus Trans Technik – przedstawiciel Otokara w Polsce – złożyła satysfakcjonującą cenowo ofertę, ale popełniła błąd formalny i zamówienie musiało zostać anulowane. Teraz mamy powtórkę.  

Zamówienie zostało podzielone na trzy gabaryty (ale uwaga – to nie są osobne część w postępowaniu!):

  • 2 szt. MINI,
  • 5 szt. MIDI,
  • 1 szt. MAXI.

Zamawiający wymaga, aby autobusy dostosowane były do użytku przez wszystkich użytkowników z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. Związek podaje też od razu, ile ma pieniędzy na ten cel. To suma 799 353.33 EUR netto, czyli ok. 3.794. 129,01 PLN netto.

Zakres zamówienia obejmuje również przeprowadzenie szkoleń kierowców oraz pracowników zaplecza serwisowego.

Tym razem na oferty ZGRP czeka do 15 maja.

Cztery kryteria

Złożone propozycje ocenione zostaną według czterech (tych samych co ostatnio) kryteriów:

  • Parametry techniczno-eksploatacyjne (P) / Waga: 25%
  • Kryterium jakości - Nazwa: Termin dostawy (T) / Waga: 8%
  • Kryterium jakości - Nazwa: Gwarancja (G) / Waga: 7%
  • Cena - Waga: 60%

Termin realizacji zamówienia to ponownie 330 dni od momentu podpisania umowy.

Przetargowe wymagania to m.in.: polisa OC na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 2.000.000,00 zł; środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2.000.000,00 zł doświadczenie - w klasie MINI i MAXI to co najmniej 1 zamówienie polegające na dostawie minimum trzech fabrycznie nowych autobusów z silnikiem o napędzie wysokoprężnym o wartości zamówienia nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł brutto; w klasie MIDI to co najmniej dostawa 10 autobusów oferowanego modelu. Ponadto oferent musi udowodnić, że oferowany autobus nie jest prototypem proponowany model autobusu powstał w ilości nie mniejszej niż 500 szt. Nieźle!

Pierwszy przetarg

Na inaugurację swoich taborowych zakupów samorządowcy otrzymali jedną ofertę - od warszawskiej spółki Bus Trans Technik, przedstawiciela Otokara w Polsce, która zaproponowała płockiemu Zarządowi niezwykły zestaw autobusów marki Otokar: Navigo U, Vectio U i Territo U, i to wszystko za kwotę 5.306.671,41 PLN brutto / 4.314.3666 PLN netto.

Ta propozycja zmieściła się w powiatowym budżecie, czyli w kwocie 5.882.352,94 PLN brutto, niestety nie spełniała warunków formalnych i musiała zostać odrzucona. Teraz mamy powtórkę.

Przypomnijmy, że w listopadzie 2021 r. Związek Gmin Regionu Płockiego otrzymał 5 milionów zł z Polskiego Ładu na rozwój niskoemisyjnego transportu. -„Przygotowany przez Związek Gmin Regionu Płockiego wniosek pod nazwą „Zakup niskoemisyjnego taboru na potrzeby transportu publicznego dla gmin członków Związku Gmin Regionu Płockiego” uzyskał wsparcie w wysokości 85 proc. – poinformował ZGRP. Wartość inwestycji to 5.882.352,94 zł, z czego 15 proc. (882.352,94 zł) będzie pochodziło ze środków Związku Gmin Regionu Płockiego.

 Naszym zdaniem to nie koniec inwestycji spod znaku Związku, dlatego warto obserwować transportowe poczynania mazowieckich samorządowców. Dzięki zawartemu porozumieniu mogą oni liczyć także na duże pieniądze i to nie tylko od rządu.

-„Taki program jest potrzebny, żeby potem móc pozyskiwać środki unijne, które wymagają tego typu opracowań, wspólnego działania - zaznaczył Krzysztof Jadczak, wiceprzewodniczący Związku Gmin Regionu Płockiego.