ZGPKS Rzeszów i dwie oferty na trzy midibusy
11 kwietnia Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie otworzył oferty w przetargu na dostawę trzech autobusów miejskich klasy MIDI.
Firma otrzymała dzisiaj dwie oferty, które jednak przekroczyły przygotowany budżet. Jedna o 800 tys. zł, a druga o prawie 2 mln zł.
DWIe OFERTY
Producent autobusów będzie miał czas 10 miesięcy na dostawę pojazdów. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.
Przypomnijmy, że zamawiający wybierze najkorzystniejsza ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), parametrów technicznych (40%). Wśród kryteriów technicznych ZGPKS przyzna najwięcej punktów za:
- maksymalny moment obrotowy silnika powyżej 650 Nm – 10 pkt,
- liczba miejsc dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi – 8 miejsc i więcej – 10 pkt,
- gwarancja całopojazdowa 36 miesięcy – 10 pkt,
- zużycie paliwa według testu SORT 2 – do 25 l/100 km – 10 pkt.
Zarówno wymogi techniczne przewidziane w SIWZ, jak i kryteria oceny ofert były liberalne. Zamawiający oczekiwał autobusów oszczędnych z mocnymi silnikami. I wydaje nam się, że przewoźnik takie właśnie oferty dostał:
- od Autosan na sumę 3.900.330,00 PLN brutto / 3.171.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę Sancity 9 LE na poziomie 1.057.000 PLN netto;
- od Busimport - dilera Isuzu - na sumę 2.807.352,00 PLN brutto / 2.282.400 PLN netto, co daje jednostkową cenę Novociti Life na poziomie 760.800 PLN netto.
Z kolei budżet PKS-u na to zamówienie wynosił 2.010.000,00 zł brutto / 1.634.146 PLN netto, co daje jednostkową cenę rzeszowskiego autobusu na poziomie 544.175 PLN netto. To oznacza, że do tańszej oferty Busimport brakuje ok 800 tys. PLN brutto. Nie tak mało... ale naszym zdaniem przy obecnych cenach PKS dołoży i będzie miał trzy ekonomiczne midibusy w swojej flocie. Ciężko będzie znaleźć coś tańszego...
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rzeszowskie autobusy
Trzy autobusy MIDI mają mieć długość od 7,5 do 8,6 m. Autobusy muszą posiadać dwoje drzwi w układzie 2-2-0 lub 1-2-0. Konstrukcje mają być napędzane silnikiem wysokoprężnym, doładowanym, z chłodzeniem powietrza doładowanego, spełniającym normę Euro 6 w zakresie emisji spalin, chłodzonym cieczą o minimalnej mocy 130 kW.
Pojazdy wyposażone będą w klimatyzację kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej o wydajności wystarczającej do zapewnienia wysokiego komfortu podróżowania. Stanowisko pracy kierowcy to kabina pełna lub półpełna, wydzielona, wyposażona w patentowe zamykanie drzwi do przestrzeni pasażerskiej z oknem do sprzedaży biletów. W przestrzeni pasażerskiej autobusy mają być niskopodłogowe, lecz zamawiający dopuszcza stopnie poprzeczne za drugimi drzwiami.
Pasażerowie pojadą na siedzeniach miękkich o ergonomicznych kształtach, zaopatrzonych w łatwo wymienialne wkładki tapicerowane na całej powierzchni oparcia i siedziska. Obok każdego siedzenia na ścianach bocznych i w miejscu dla osób stojących zamontowane będą podwójne gniazda USB.
W przypadku tablic kierunkowych zewnętrznych, zamawiający wymaga tablic elektronicznych energooszczędnych, wykonanych w oparciu o diody LED przewlekane lub SMD o wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-białym, w obudowie z metali lekkich, o zminimalizowanym poborze energii elektrycznej, sterowane przez komputer pokładowy. Wewnątrz znajdzie się tablica podsufitowa, która powinna wyświetlać informację o aktualnej linii oraz przystanek kolejny i następny. Do tego, na ścianie bocznej przewidziano tablicę LCD (tzw. „choinka”), która musi umożliwiać wyświetlanie następującej informacji: numer linii, kierunek, aktualną godzinę, przebieg trasy w formie graficznej realizowanego kursu, aktualny oraz następny przystanek.