Zgorzelec z dwiema ofertami na obsługę miejskich linii
Przedmiot trzeciego liniowego zamówienia ze Zgorzelce obejmuje wykonywanie usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie miasta przez rok - autobusami z silnikami diesla.
Usługa realizowana będzie na trzech liniach komunikacyjnych. Orientacyjna wielkość pracy przewozowej, w okresie obowiązywania umowy, wynosi około 371 250 km łącznie dla trzech linii.
Po raz trzeci
Miasto po nieudanych dwóch wcześniejszych przetargach, postanowiło zrezygnować z krótkoterminowych umów i ekologicznego taboru. Dlatego przedmiotem trzeciego z kolei zamówienia jest roczne wykonywanie usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie miasta Zgorzelec, w dni robocze, soboty, niedziele i święta. Usługa realizowana będzie na trzech liniach komunikacyjnych – pojazdami z silnikiem diesla.
Budżet na ten cel wynosi 1,5 mln złotych, a do realizacji zgłosiły się dwie firmy:
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Leśnej” z ceną 1.070.350,80 PLN brutto;
- „Bus Marco Polo Wratislavia 1992” z Wrocławia z ceną 1.562.133,60 PLN.
Czekamy teraz na wybór najkorzystniejszej oferty.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Bez elektryków
Przypomnijmy, że Zgorzelec chciał mieć nowoczesną komunikację miejską opartą o autobusy elektryczne. Nie udało się to, bowiem w przetargu na ośmioletnią obsługę linii wpłynęła jedna oferta od firmy GTL na kwotę ponad 17 mln zł, podczas gdy miasto miało przygotowane tylko 8 mln zł na realizację przewozów. W rezultacie przetarg unieważniono i ogłoszono ponowny.
W ponownym przetargu zrezygnowano z wymogu autobusów elektrycznych na rzecz spalinowych. Urzędnicy wymagali pojazdów spalinowych, wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2015 roku, spełniających normę emisji spalin co najmniej Euro 6. Do wykonania zamówienia potrzebne są: 3 autobusy liniowe: 2 autobusy klasy MAXI, 1 autobus klasy MIDI, 1 autobus rezerwowy klasy MIDI. Wszystkie autobusy mają być wyposażone w klimatyzację całopojazdową, tablice kierunkowe LED oraz urządzenie niezbędne do funkcjonowania system u lokalizacji pojazdów. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez minimum 2 pary drzwi.
Ponownie miasto otrzymało jedną ofertę - od GTL sp. z o.o. Przewoźnik chciał świadczyć usługi za cenę 5 040 000,00 PLN brutto. To więcej niż kwota jaką dysponuje zamawiający (4 000 000,00 PLN).
Dlatego ogłoszono przetarg po raz trzeci i wydaje się, że tym razem czeka nas rozstrzygniecie.