Zgorzelec rezygnuje z elektryków na rzecz autobusów spalinowych
Zgorzelec chciał mieć nowoczesną komunikację miejską opartą o autobusy elektryczne. Nie udało się to, bowiem w przetargu na ośmioletnią obsługę linii wpłynęła jedna oferta od firmy GTL na kwotę ponad 17 mln zł, podczas gdy miasto miało przygotowane tylko 8 mln zł na realizację przewozów. W rezultacie przetarg unieważniono i ogłoszono ponowny.
Rezygnacja z „eko”
W ponownym przetargu zrezygnowano z wymogu autobusów elektrycznych na rzecz spalinowych. Urzędnicy wymagali pojazdów spalinowych, wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2015 roku, spełniających normę emisji spalin co najmniej Euro 6. Do wykonania zamówienia potrzebne są:
- 3 autobusy liniowe: 2 autobusy klasy MAXI, 1 autobus klasy MIDI,
- 1 autobus rezerwowy klasy MIDI.
Wszystkie autobusy mają być wyposażone w klimatyzację całopojazdową, tablice kierunkowe LED oraz urządzenie niezbędne do funkcjonowania system u lokalizacji pojazdów. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez minimum 2 pary drzwi.
Ponowna szansa
W dniu 31 stycznia miasto otworzyło tylko jedną ofertę od GTL sp. z o.o. Przewoźnik chce świadczyć usługi za cenę 5 040 000,00 PLN brutto. To więcej niż kwota jaką dysponuje zamawiający (4 000 000,00 PLN). Otwarte pozostaje zatem pytanie, czy i tym razem miasto również unieważni przetarg i spróbuje znaleźć tańszych oferentów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zakres zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie miasta Zgorzelec, w dni robocze, soboty, niedziele i święta. Usługa realizowana będzie na trzech liniach komunikacyjnych. Orientacyjna wielkość pracy przewozowej, w okresie obowiązywania umowy, wynosi około 371 250 km łącznie dla trzech linii.