Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

ZGK Cieszyn z dwoma nowymi Solarisami

infobus
03.12.2019 14:00

Zakład Gospodarki Komunalnej w Cieszynie wzbogacił się o dwa nowe autobusy. Spółka kupiła je od Solarisa. To jeden egzemplarz Nowego Urbino 12 i jego dziesięciometrowy odpowiednik.

Środek na start
Cieszyński nU10,5 zmieści minimum 80 pasażerów. 25 osób może skorzystać z dedykowanych dla autobusów z logo jamnika foteli Ster 8MU Ultra Light. Osiem siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. „Dwunastka” zabiera z kolei na pokład ok. 90 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Najprawdopodobniej 12 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład obydwu „jamników” jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe dostarczył RAWAG, a ich napęd to wyrób firmy BODE.

Czas na napęd. W obydwu egzemplarzach postawiono na identyczną kompletację. Jej serce stanowi niespełna siedmiolitrowy silnik, którego nie musimy przedstawiać. To Cummins ISB6.7E6C 280B. Jest to niespełna siedmiolitrowa jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego, naturalnie spełniająca normę Euro 6. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa.

Cieszyński standard
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają przesuwne okna. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana. Zastosowano agregaty firmy Konvekta. 

Dostawą SIP-u jest mielecki R&G Plus. Każdy z autobusów jest wyposażony w trzy wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. A wnętrze? Tutaj znajdujemy ją tablicę LCD. Zastosowano monitor ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Nie mogło oczywiście zabraknąć GPS i głosowego zapowiadania przystanków.

Kolejna dostawa
To już kolejna dostawa Solarisów do Cieszyna. Przed nią ZGK pozyskał z różnych źródeł jeszcze cztery inne „jamniki” różnej długości.