Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

ZG PKS Rzeszów z umową na trzy autobusy Isuzu Novociti Life

infobus
25.05.2022 14:00

25 maja Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie podpisał umowę z firmą Busimport.pl na dostawę trzech autobusów miejskich klasy MIDI.

Przypomnijmy, że w ramach przetargu na ich zakup, przewoźnik otrzymał dwie oferty, które jednak przekroczyły przygotowany budżet. Oferta od Busimport (dilera Isuzu) o 800 tys. zł, a propozycja od Autosanu o prawie 2 mln zł. W tej sytuacji wybór był dość prosty i ZG PKS zamówił modele Isuzu Novociti Life. Teraz turecki producent autobusów będzie miał czas 10 miesięcy na dostawę pojazdów.

DWIE OFERTY

O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ. Przypomnijmy, że zamawiający wybrał najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), parametrów technicznych (40%). Wśród kryteriów technicznych ZGPKS przyznał najwięcej punktów za:

  • maksymalny moment obrotowy silnika powyżej 650 Nm – 10 pkt,
  • liczba miejsc dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi – 8 miejsc i więcej – 10 pkt,
  •  gwarancja całopojazdowa 36 miesięcy – 10 pkt,
  • zużycie paliwa według testu SORT 2 – do 25 l/100 km – 10 pkt.

Do wyboru był dwie oferty:

  • od Autosanu na sumę 3.900.330,00 PLN brutto / 3.171.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę Sancity 9 LE na poziomie 1.057.000 PLN netto;
  • od Busimport - dilera Isuzu - na sumę 2.807.352,00 PLN brutto / 2.282.400 PLN netto, co daje jednostkową cenę Novociti Life na poziomie 760.800 PLN netto.

Z kolei budżet ZG PKS na to zamówienie wynosił 2.010.000,00 zł brutto / 1.634.146 PLN netto, co daje jednostkową cenę rzeszowskiego autobusu na poziomie 544.175 PLN netto. To oznaczało, że do tańszej oferty Busimport zabrakło ok. 800 tys. PLN brutto. ZG PKS Rzeszów postanowił jednak dołożyć do budżetu i 25 maja podpisał stosowną umowę. Tym samym firma będzie miała za 10 miesięcy nowoczesne i ekologiczne pojazdy. Związek ma jednak nadzieję, że ten termin uda się skrócić i autobusy będą gotowe do końca tego roku.

Dodajmy, że w taborze PKS Rzeszów – czyli operatora, który działa na zlecenie Związku – są już dwa egzemplarze Isuzu Novociti Life. Przy długości prawie 8-metrowów oferują one 21 foteli plus 34 miejsca i platformę dla wózka inwalidzkiego. Wszystkie są klimatyzowane. Jak zapowiada ZG PKS, najnowsze midibusy będą jeździły na liniach o najmniejszej frekwencji, do małych miejscowości oraz w weekendy.

Aktualnie ZG PKS tworzy 15 podrzeszowskich gmin, w których mieszka około 200 tysięcy osób. Związek obsługuje ponad 40 linii.

fot. ZG PKS

RZESZOWSKIE MINIBUSY

Trzy autobusy MIDI mają mieć długość od 7,5 do 8,6 m. Autobusy muszą posiadać dwoje drzwi w układzie 2-2-0 lub 1-2-0. Konstrukcje mają być napędzane silnikiem wysokoprężnym, doładowanym, z chłodzeniem powietrza doładowanego, spełniającym normę Euro 6 w zakresie emisji spalin, chłodzonym cieczą o minimalnej mocy 130 kW. Pojazdy wyposażone będą w  klimatyzację kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej o wydajności wystarczającej do zapewnienia wysokiego komfortu podróżowania. Stanowisko pracy kierowcy to kabina pełna lub półpełna, wydzielona, wyposażona w patentowe zamykanie drzwi do przestrzeni pasażerskiej z oknem do sprzedaży biletów.

W przestrzeni pasażerskiej autobusy mają być niskopodłogowe, lecz zamawiający dopuszcza stopnie poprzeczne za drugimi drzwiami. Pasażerowie pojadą na siedzeniach miękkich o ergonomicznych kształtach, zaopatrzonych w łatwo wymienialne wkładki tapicerowane na całej powierzchni oparcia i siedziska. Obok każdego siedzenia na ścianach bocznych i w miejscu dla osób stojących zamontowane będą podwójne gniazda USB.

W przypadku tablic kierunkowych zewnętrznych, zamawiający wymaga tablic elektronicznych energooszczędnych, wykonanych w oparciu o diody LED przewlekane lub SMD o wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-białym, w obudowie z metali lekkich, o zminimalizowanym poborze energii elektrycznej, sterowane przez komputer pokładowy. Wewnątrz znajdzie się tablica podsufitowa, która powinna wyświetlać informację o aktualnej linii oraz przystanek kolejny i następny. Do tego, na ścianie bocznej przewidziano tablicę LCD (tzw. „choinka”), która musi umożliwiać wyświetlanie następującej informacji: numer linii, kierunek, aktualną godzinę, przebieg trasy w formie graficznej realizowanego kursu, aktualny oraz następny przystanek.

fot. ZG PKS