Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Zeszuta najbliżej 60 wojskowych autobusów

infobus
25.04.2013 09:28
18 kwietnia Jednostka Wojskowa Nr 4226 poinformowała o wynikach I etapu przetargu na dostawę 60. autobusów turystycznych dla Wojska Polskiego. Wszyscy oferenci –Zeszuta, MAN i Scania –zakwalifikowali się do ostatecznej aukcji elektronicznej. W postępowaniu nie odrzucono żadnej oferty, ani nie wykluczono żadnego wykonawcy. Teraz firmy mają 10 dni na ewentualne odwołania. Na zwycięzcę czeka kontrakt na zakup 60 autokarów, w tym 12 szt. w opcji, o szacunkowej wartości ponad 53 mln. A oto jak zostały ocenione oferty po I etapie, gdzie do obliczenia punktacji przyjęto kryteria oceny ofert: cena = 88%, zużycie energii = 2%, emisja dwutlenku węgla =2%, emisja zanieczyszczeń = 2% oraz moc silnika = 2%:
 
Zeszuta Sp. z o.o.
MAN Truck &Bus Polska
Scania
Uzyskana łączna ilość pkt
99,546 pkt
97,740 pkt
94,242 pkt
w tym:
 
 
 
kryterium cena
88,00 pkt
86,609 pkt
82,754 pkt
kryterium zużycie energii
1,995 pkt
1,821 pkt
2,000 pkt
kryterium emisja dwutlenku węgla
1,995 pkt
1,821 pkt
2,000 pkt
kryterium emisja zanieczyszczeń
2,000 pkt
1,489 pkt
1,488 pkt
kryterium moc silnika
5,556 pkt
6,000 pkt
6,000 pkt
oferowana cena:
60 663 600 zł brutto
61 637 760 zł brutto
64 508 949 zł brutto
prawdopodobnie za autokar:
Mercedes-Benz Tourismo
MAN Lion`s Coach
Scania-Irizar New Century 12.35
 
Autobusy Mercedes-Benz Tourismo w barwach Wojska PolskiegoAutobusy Mercedes-Benz Tourismo w barwach Wojska Polskiego
Przypomnijmy, że w zeszłorocznym kontrakcie na 27 egzemplarzy –wygranym przez firmę Zeszuta z autobusami Mercedes-Benz Tourismo –jednostkowy koszt pojazdu wyniósł ok. 860 000 PLN netto. Jednostka Wojskowa Nr 4226, która w grudniu kupiła 3 szt. autokarów MAN Lion`s Coach również wydała na jeden pojazd ok. 852 000 PLN netto. Bazując na poprzednich doświadczeniach można również założyć, że wyposażenie najnowszych nabytków będzie podobne jak poprzednich egzemplarzach, czyli m.in. w klimatyzację, tempomat, retarder, systemy bezpieczeństwa ESP, ksenonowe reflektory czy klimatyzowaną kabinę sypialną kierowcy. To staje się już standardem w wojskowych zamówieniach. Zakupione autobusy zostaną przekazane do 2. Regionalnej Bazy Logistycznej w Warszawie. Jednostkę sformowano na bazie 9. Rejonowej Bazy Materiałowej w Rembertowie i podporządkowano jej wielu jednostek Pomorskiego Okręgu Wojskowego. Dlatego obejmuje on zarówno okręg warszawski, jak i m.in. Olsztyn, Elbląg, Giżycko czy Zegrze.