Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

ZeEUS wystartował w Sztokholmie

infobus
30.06.2014 22:26
Volvo, Vattenfall iZarządu Transportu Publicznego w Sztokholmie zorganizowały pokaz autobusów hybrydowych wyposażonych w jednostkę szybkiego ładowania. To część unijnego projektu o nazwie ZeEUS realizowanego w sześciu państwach członkowskich.Sztokholm został wybrany, aby zademonstrować i sprawdzić, w jaki sposóbautobusy z napędem elektrycznym mogą przyczynić się do poprawy jakości życia mieszkańców miasta. Osiem elektrycznych autobusów hybrydowych Volvo zostanie włączonych do obsługi transportu miejskiego na początku jesieni. Zastosowana w autobusach technologia zapewni znaczne zmniejszenie zużycia energii, niższą emisję spalin oraz ograniczenie hałasu. Za współfinansowanym przez UE projektem demonstracyjnym stoją Volvo Buses, SL (Sztokholmski Transport Miejski) oraz dostawca usług energetycznych spółka Vattenfall. –„Nowoczesny i rozległy system transportu publicznego jest wymogiem podyktowanym koniecznością sprostania dzisiejszym i przyszłym celom w dziedzinie ochrony środowiska naturalnego i zrównoważonego rozwoju. Fakt, że dano nam dziś możliwość wypróbowania najnowszej technologii zmierzającej do jeszcze większego ograniczenia już i tak niewielkiego, szkodliwego wpływu na środowisko naturalne w ramach floty SLjest niezwykle budujący”- powiedział Christer G Wennerholm, Główny Inspektor Transportu Drogowego iI Wiceprzewodniczący Komitetu Wykonawczego Władz Miasta i Gminy Sztokholm.Począwszy od tegorocznej jesieni i przez kolejne dwa lata osiem elektrycznych autobusów hybrydowych Volvo zostanie włączonych do floty pojazdów SL obsługujących biegnącą przez ścisłe centrum Sztokholmu linię nr 73.
Wizualizacja Volvo 7900 Hybrid przygotowanego do obsługi sztokholmskich linii
Jazda w ciszy i bez spalin
Elektryczne autobusy hybrydowe wyposażono w silnik z napędem elektrycznym oraz akumulator umożliwiający szybkie jego naładowanie na początku lub na końcu trasy. Ładowanie trwa około sześciu minut. Na w pełni naładowanej baterii autobusy mogą pokonać siedem z około ośmiu kilometrów trasy, jadąccicho i nie emitując spalin. W porównaniu do wyposażonych w silniki diesla autobusów tradycyjnych, elektryczne hybrydy zużywają o 75 procent mniej paliwa, a co za tym idzie, charakteryzują się zbliżonym do tej wartości ograniczeniem emisji dwutlenku węgla. Szkodliwy wpływ na klimat ograniczono do minimum, ponieważ autobusy wykorzystują paliwo typu „biodiesel”.Uwzględniając zużycie energii elektrycznej, całkowita oszczędność energii wynosi około 60 procent.
Podobny projekt pilotażowy z wykorzystaniem autobusów hybrydowych Volvo realizuje w Goeteborgu. Tutaj próbna eksploatacja zakończy się w lipcu br. Podobny projekt pilotażowy z wykorzystaniem autobusów hybrydowych Volvo realizuje w Goeteborgu. Tutaj próbna eksploatacja zakończy się w lipcu br. Podobny projekt pilotażowy z wykorzystaniem autobusów hybrydowych Volvo realizuje w Goeteborgu. Tutaj próbna eksploatacja zakończy się w lipcu br. Podobny projekt pilotażowy z wykorzystaniem autobusów hybrydowych Volvo realizuje w Goeteborgu. Tutaj próbna eksploatacja zakończy się w lipcu br.
Prowadzone w Sztokholmie testy w warunkach rzeczywistych są częścią projektu UE o nazwie ZeEUS (Zero Emission Urban Bus System – zeroemisyjny system autobusowej komunikacji miejskiej) bazującego na doświadczeniach ponad 40 uczestniczących w nim spółek i organizacji. Nadrzędnym celem projektuZeEUSjest przeprowadzenie testów i zweryfikowanie, na ile autobusy z napędem elektrycznym mogą się przyczynić w mieście do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza, szkodliwego wpływu na klimat oraz ograniczenia poziomu hałasu. Projekt ZeEUS będzie prowadzony nie tylko w Sztokholmie, ale także w siedmiu innych miastach europejskich, między innymi w Londynie, Barcelonie i Bonn. –„Transport publiczny wykorzystujący elektryczne autobusy hybrydowe to efektywny kosztowo sposób na ograniczenie wielu problemów związanych z ochroną środowiska, z którymi boryka się każde duże miasto. Rozwiązania, nad którymi obecnie pracujemy, stwarzają konieczne warunki wstępne sprzyjające uatrakcyjnieniu przemieszczania się, a także poprawie warunków życia w centrach miast i nie wymagają ogromnych nakładów na stworzenie nowej infrastruktury. Elektryczne autobusy hybrydowe i autobusy wyposażone wyłącznie w napęd elektryczny to przyszłość miejskiego transportu publicznego”- powiedział HåkanAgnevall, Prezes Volvo Buses. Z kolei TorbjörnWahlborg, Wiceprezes Vattenfall RegionNordic dodał: -„Vattenfall pragnie wnieść aktywny wkład w przyszłość sektora transportu publicznego, dlatego oferujemy coś, czym zajmujemy się na co dzień –energię elektryczną i usługi związane z zasilaniem. Chcemy zaprezentować w przewidzianym środowisku testowym nasze możliwości elektryfikacyjne zmierzające do zwiększenia wydajności zużycia energii oraz promowania czystszego środowiska naturalnego.”
Podobny projekt pilotażowy z wykorzystaniem autobusów hybrydowych Volvo realizuje w GoeteborguPodobny projekt pilotażowy z wykorzystaniem autobusów hybrydowych Volvo realizuje w GoeteborguPodobny projekt pilotażowy z wykorzystaniem autobusów hybrydowych Volvo realizuje w GoeteborguPodobny projekt pilotażowy z wykorzystaniem autobusów hybrydowych Volvo realizuje w Goeteborgu
Sztokholmski projekt ma na celu zaprezentowanie i sprawdzenie elektrycznych autobusów hybrydowych w warunkach regularnej pracy na linii komunikacji miejskiej.Łącznie w projekcie bierze udział osiem autobusów hybrydowych, wyprodukowanych w zakładzie Volvo we Wrocławiu. NIezbędą infrastrukturę tworzą dwie stacje szybkiego ładowania. Projekt będzie realizowany na trasie linii autobusowej 73 biegnącej od Ropstendo Tomteboda/Karolinska.Eksploatacja rozpocznie się jesienią 2014 r. Projekt UE będzie prowadzony do końca roku 2016, a następnie celem jest kontynuacja projektu w ramach regularnej eksploatacji.Głównymi interesariuszami i uczestnikami projektu są:
– Volvo: dostawy i konserwacje autobusów
– Vattenfall: budowa i nadzorowanie stacji ładowania na dwóch przystankach końcowych
– SL: pełnienie funkcji Zarządu Transportu Publicznego i podmiotu odpowiedzialnego za zajezdnię autobusową
– Viktoria: partner badawczy odpowiedzialny za analizy
Partnerzy to:
– Siemens: dostawca stacji szybkiego ładowania
– Keolis: przewoźnik, odpowiedzialny za zapewnienie kierowców