Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Ze Starachowic na cały świat: Elektryczne podwozia autobusowe

infobus
20.09.2022 11:00

Za dwa lata w seryjnej ofercie MAN Truck & Bus znajdzie się podwozie do autobusów elektrycznych, na potrzeby rynku globalnego.

Wykorzystywane będą w tym przypadku technologie sprawdzone w Lion's City E, który z powodzeniem jest już eksploatowany w wielu krajach europejskich i na który do tej pory wpłynęło łącznie ponad 1000 zamówień. Pierwsze modele przedseryjne zostaną dostarczone już w 2023 roku.

Globalny produkt  

Analitycy zakładają, że w najbliższych latach popyt na autobusy elektryczne będzie nadal rósł. Zakłada się, że do 2040 roku sprzedaż autobusów zeroemisyjnych ma wzrosnąć do ponad 80 proc. globalnego rynku.

-„Aby sprostać temu popytowi i wnieść istotny wkład w zrównoważoną mobilność, dzięki naszemu podwoziu do autobusów elektrycznych oferujemy teraz rozwiązanie w zakresie autobusów elektrycznych MAN na rynki międzynarodowe poza Europą” – powiedział Rudi Kuchta, menedżer jednostki biznesowej ds. autobusów w MAN Truck & Bus i dodaje: „Dzięki temu podwoziu zapewniamy producentom nadwozi z całego świata doskonałą podstawę dla ich całkowicie elektrycznych modeli”.

Podczas projektowania i wprowadzania na rynek podwozia do autobusów elektrycznych firma MAN opiera się na wiedzy i umiejętnościach zdobytych w przypadku Lion's City E.

-„Ufamy również naszym długoletnim partnerstwom i ściśle współpracujemy z naszą globalną siecią producentów nadwozi, aby móc jak najlepiej obsługiwać rynki Azji, Afryki, Ameryki Południowej, Australii i Nowej Zelandii” – dodał Kuchta.

Wersja Intercity

Ze Starachowic

Pierwsze przedseryjne modele podwozi MAN do autobusów elektrycznych zostaną dostarczone już w 2023 roku. Rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane jest na rok 2024. Podwozie do autobusów elektrycznych ma być produkowane w polskiej fabryce MAN w Starachowicach, gdzie produkowany jest również Lion's City E.

-„W ostatnich latach nasi pracownicy z działu rozwoju i produkcji zdobyli cenne doświadczenie we wszystkich obszarach związanych z autobusem elektrycznym i jego produkcją seryjną. To doświadczenie jest wykorzystywane podczas produkcji naszego nowego podwozia do autobusu elektrycznego, z czego nasi klienci odniosą znaczne korzyści” – podkreślił Rudi Kuchta.

W pierwszym etapie MAN zaoferuje podwozie do autobusu elektrycznego jako pojazdu dwuosiowego przeznaczonego do użytku jako autobus niskopodłogowy, Low Entry i międzymiastowy (wysokopodłogowy).

-„Aby podwozie do autobusów elektrycznych mogło być używane w dowolnym miejscu, będzie dostępne w wersjach z układem kierowniczym z prawej strony i z układem kierowniczym z lewej strony”, zauważył Barbaros Oktay, menedżer działu inżynieryjnego autobusów w MAN Truck & Bus, i dodaje: „Jest to szczególnie ważne w krajach, w których panuje ruch lewostronny i gdzie autobusy MAN są bardzo powszechne. Są to między innymi Singapur, RPA, Australia i Nowa Zelandia”.

City i Intercity

W przypadku komponentów do podwozia do autobusów elektrycznych firma MAN stawia na technologię z Lion's City E – przede wszystkim na elektryczny silnik centralny na osi tylnej i niezawodną technologię akumulatorową z koncernu Volkswagen.

-„Dzięki tej technologii, która została już sprawdzona w praktyce, oraz naszemu wieloletniemu doświadczeniu w zakresie technologii podwozi możemy zaoferować naszym klientom innowacyjne i wydajne rozwiązanie w obszarze elektromobilności dla transportu miejskiego i międzymiastowego” – dodał Oktay.

Oprócz technologii NMC (akumulator litowo-niklowo-manganowo-kobaltowy) znanej z Lion's City E dostępna jest również technologia LFP (akumulator litowo-żelazofosforanowy).

-„Naszym celem jest ułatwienie wszystkim naszym klientom rozpoczęcia korzystania z elektromobilności. A możliwe jest to dzięki produktowi, który jest bezpieczny, niezawodny, szeroko dostępny i niezwykle elastyczny” – podsumował Barbaros Oktay.