Ze Starachowic do Rijadu. Wielka podróż małego MAN-a
Starachowicka fabryka MAN realizuje mega kontrakt na dostawę242 autobusów miejskich MAN Lion's City M dla Arabii Saudyjskiej.
Kontrakt realizowany przez Starachowice to tylko fragment ogromnego zamówienia francuskiejGrupy RATP (Régie Autonome des Transports Parisiens) oraz operatorasaudyjskiego SAPTCO (Saudi Public Transport Company), które rozpoczęły obsługę transportupublicznego w Rijadzie, w Arabii Saudyjskiej. Konsorcjum zamówiło łącznie 842pojazdy i co warto podkreślić – wszystkie wyprodukowane zostały w Europie, wtym:
-
242 autobusów miejskich klasy MIDI – MAN Lion's City M z MANBus Starachowice
-
200 autobusów miejskich klasy MAXI – Mercedes-Benz Citaro z fabrykiw Mannheim
-
400 autobusów miejskich klasy MEGA – Mercedes-Benz Citaro G zfabryki w Mannheim
Nowe pojazdy będą głównie działać na nowo utworzonychliniach komunikacji miejskiej w stolicy kraju – Rijadzie. Co ciekawe – zarównoz zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdy zostaną dopasowane do potrzeb klienta.Autobusy klasy MIDI długości 10,5 metra MAN wyposaża w silniki Euro 5 o mocy290 KM (213 kW). Aby sprostać lokalnym wymaganiom, pojazdy będą dysponować 29wygodnymi siedzeniami z dużą ilością miejsca na nogi, przyciemnionymi oknami iwysokowydajną klimatyzacją. Podobnie jak wnętrze, tak i zewnętrzna ścianaprzednia autobusów zostanie przeprojektowana, tak aby stworzyć jednolitą linięstylistyczną dla nowej sieci transportu publicznego.
Midibusy mają dojechać do Arabii Saudyjskiej w 2018 i 2019roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rekord Citaro
Kontrakt dla Rijadu to też największe pojedyncze zamówienieautobusów miejskich typu Mercedes-Benz Citaro w historii Daimler Buses. Pierwszapartia około 200. autobusów Mercedes-Benz Citaro G i Mercedes-Benz Citarozostała przekazana klientom w tym roku. Pozostałe 400 pojazdów zostaniedostarczonych do 2020 roku odpowiednimi partiami.
Arabskie Citaro jest specjalnie przygotowane do pracy w pustynnymregionie. W pakiecie specjalistycznego wyposażenia są takie elementy, jakpodwyższona klimatyzacja, dmuchawy obiegowe w drzwiach oraz podwójneprzeszklone boczne szyby.
Do tego wszystkie pojazdy wyposażone są w najnowocześniejszesystemy informacyjne dla pasażerów. Autobusy posiadają bezprzewodowe WiFi napokładzie, 18-calowe płaskie ekrany w przestrzeni pasażerskiej i systemy dopłatności bezgotówkowych. Poza tym zamontowane zostaną systemy zliczającepasażerów w drzwiach, a także inteligentna sieć pojazdów z systemami sterowaniai partiami serwisowymi wspierające operatorów flot w przygotowywaniu rozkładówjazdy i okresów konserwacji pojazdów.
„