Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ze Starachowic do Kowna: Sto hybryd od MAN [FILM]

infobus
03.02.2021 14:00

Od połowy 2021 r. sto nowoczesnych autobusów miejskich MAN Lion’s City EfficientHybrid będzie obsługiwało miejskie linie w Kownie - drugiego co do wielkości miasta Litwy.

Dzięki zastosowanej technologii EfficientHybrid pojazdy te będą szczególnie ekonomiczne i przyjazne dla środowiska.

90% z EfficientHybrid

Nigdy wcześniej w Kownie nie kupiono tak wielu autobusów dla lokalnego transportu publicznego. Celem było i jest fundamentalne odnowienie floty autobusów, a tym samym stworzenie nowej oferty dla pasażerów.

Pierwszy "lew" ze 100 zamówionych egzemplarzy został przekazany do Kowna jesienią ubiegłego roku i od tego czasu jest w eksploatowany na linii 29G - między lotniskiem a centrum miasta. Pozostałe 99 pojazdów będzie sukcesywnie dostarczanych do floty do „Kauno autobusai”. Całość zamówienia zostanie zrealizowana do połowy 2021 roku.

Za ten rekordowy kontrakt odpowiada oficjalny i wyłączny importer MAN na Litwę, czyli firma Adampolis.

-„Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego zamówienia. To naprawdę pokazuje, jak duże jest międzynarodowe zainteresowanie naszymi najnowocześniejszymi i wydajnymi pojazdami nowej generacji autobusów miejskich ”- powiedział Rudi Kuchta, szef Business Unit Bus w MAN Truck & Bus i dodał: -„ Dzięki technologii MAN EfficientHybrid autobusy miejskie, a tym samym nasi klienci, mogą podróżować w szczególnie przyjazny dla środowiska sposób. Zostało to szczególnie dobrze przyjęte przez firmy zajmujące się lokalnym transportem publicznym: ponad 90% dostarczonych autobusów miejskich MAN nowej generacji wyposażonych jest w technologię EfficientHybrid ”.

Lion’s City dla Kowna

W skład litewskiego kontraktu wchodzą tylko modele Lion’s City klasy MAXI, które oferują 28 miejsc siedzących i 72 miejsca stojące. Solobusy o długości 12 metrów (12.185 mm) są napędzane nowym, lżejszym silnikiem D1556 LOH i spełniają normę emisji spalin Euro 6d. Układ napędowy wyposażony jest również w system MAN EfficientHybrid, który zmniejsza zużycie paliwa i emisje. Seryjnie stosowana w technologii EfficientHybrid funkcja stop-start zapewnia, że ​​pojazd jest wyjątkowo cichy i nie wytwarza emisji spalin, gdy zatrzymuje się na przystankach autobusowych czy światłach.

Dodatkowo autobusy miejskie dla Kowna oferują wydajny system klimatyzacji, które zapewni optymalne zarządzanie temperaturą zarówno w gorące, jak i zimne dni. Fotele pokryte są trwałym, łatwym do czyszczenia materiałem, który został opracowany specjalnie dla lokalnego transportu publicznego w Kownie, a także posiada powłokę antybakteryjną. Dostępne są również porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Pojazdy te też świetnie wyglądały w środku - m.in. dzięki antypoślizgowej wykładzinie podłogowej imitującej drewno. Dla dodatkowego bezpieczeństwa, poręcze mają owalny kształt i są zamontowane na różnych wysokościach. Wszystkie ważne informacje dotyczące trasy pasażerowie otrzymują za pośrednictwem monitorów i systemu nagłaśniającego z ośmioma głośnikami. Trzy szerokie, podwójne drzwi ułatwiają wsiadanie do pojazdu, a dodatkowo osoby na wózkach inwalidzkich czy pasażerowie z wózkami dziecięcymi mają wydzieloną przestrzeń w środkowej części pojazdu.

CoŚ dla kierowców

Nie zapomniano także o kierowcach autobusów z Kowna. Mają oni do swojej dyspozycji przestronne i ergonomiczne kabiny - jednak nie typu zamkniętego, tylko z dodatkową szybą, która stanowi skuteczną ochronę przed ewentualnym rozprzestrzenianiem się wirusów lub innych zarazków.

Zobaczcie pierwszego "lwa" dla Kowna na filmie:

https://youtu.be/LeDphe0bHqw