Ze Starachowic do Kopenhagi. 41 x Lion`s City GL
Firma Movia wdraża 41 przegubowych autobusów MAN Lion`s CityGL o długości 18,75 m zasilanych CNG, które będą obsługiwać nową linię BRT wstolicy Danii. Połączy ona miejscowość Herlev, na północ od Kopenhagi z centrummiasta i lotniskiem. Nadrzędny cel to przyspieszyć lokalny transport publiczny.
Wszystkie zamówione autobusy MAN Lion`s City GL zostaływyprodukowane w zakładach MAN Bus Starachowice. Każdy z nich mieści po 150osób i posiada pięć automatycznych drzwi przesuwnych o szerokości 1250 mm.To razem daje dużą pojemność przy jednoczesnym bardzo szybkim przepływie pasażerów.
-„W efekcie mamy zredukowany czas postoju, co oszczędza nietylko czas, ale także paliwo” – wyjaśnia Klaus Kormann, menadżer ds.klientów kluczowych w firmie MAN Truck & Bus. ? „Wstępne prognozy przewidują, że „CityLine” ma obsłużyć ponad 20 milionów pasażerów rocznie i do 75 000pasażerów dziennie. To najbardziej obciążona linia na północy stolicy Danii.”
Stylistyka lwa
Jednym w kryteriów jakimi kierowała się Movia przy wyborzepojazdów było oryginalna stylistyka przegubowych autobusów.
-„Kopenhaski projekt to pierwsza linia BRTfirmy Movia. Na wielu odcinkach te autobusy posiadają własny pas i dlatego muszą się wyróżniać” – mówi Klaus Kormann, menadżer ds. klientów kluczowychw firmie MAN Truck & Bus i dodaje: -„Miejska seria MAN pasuje idealnie dotego celu. Mamy świetne wzornictwo, indywidualne reflektory, futurystyczne zabudowywnęk kół i ciekawie zabudowane butle z gazem na dachu. Do tegodochodzi przezroczysta opończa przegubu. Razem daje to świetny efekt.”
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Movia jako tylko organizator transportu nie posiada własnychpojazdów. Dlatego do tego celu wynajęła spółkę Arriva, która w jej imieniubędzie eksploatować 41 nowych MAN-ów. Wszystkie zostaływyposażone w silniki MAN D20 Euro 6 o mocy 310 KM (228 kW) napędzane biogazem.Oznacza to, że charakteryzują się bardzo niską emisją, co czyni je ekonomicznym rozwiązaniem w zakresie transportu miejskiego. ?”Napędzanybiogazem przegubowe autobusy są praktycznie neutralne pod kątem emisji CO2, coczyni je równoważnymi w zakresie ekologii z pojazdami z silnikami elektrycznymi” ? przekonujeKormann.
Movia liderem
Tabor jakim zarządza Movia w Danii to około 1.250 autobusów,co stanowi jedną trzecią całej duńskiej floty transportu publicznego. Firma korzystataki podwykonawców jak Arriva, Keolis, Nobina oraz lokalnych duńskichoperatorów. 40-procentowy udział w tej flocie ma firma Arriva Danmark A / S, któraw 100% należy do koncernu Deutsche Bahn.
„