Ze Starachowic do Kopenhagi: 25 x MAN Lion’s City 12 E

Jeszcze w tym roku do stolicy Danii dotrą pierwsze autobusy elektryczne marki MAN.
25 modeli MAN Lion’s City 12 zamówiła po raz pierwszy lokalna firma Anchersen A / S.
Nowa atrakcja
Kopenhaga to miasto królewskich pałaców, kolorowych domów i ... Małej Syrenki. Już wkrótce jej nową atrakcją będą elektryczne autobusy MAN Lion’s City 12 E, które zaprezentują się w Danii w wyjątkowo atrakcyjnych barwach. E-busy zamówiła lokalna firma transportowa Anchersen A / S, dzięki której MAN zadebiutował ze swoimi elektrykami zarówno w Kopenhadze, jak i w Danii.
To także kolejne duże zamówienie ze Skandynawii.
-„Kilka miesięcy temu Nobina Sverige AB zamówiła u nas 22 autobusy Lion’s City E do Malmö, w Szwecji. Teraz mamy kolejny kontrakt ze Skandynawii i to jeszcze na większą liczbę naszych elektrobusów. Mając to na uwadze, a także fakt, że są to pierwsze autobusy miejskie MAN dostarczone do Anchersen, jesteśmy bardzo zadowoleni z tego zamówienia ”- powiedział Rudi Kuchta, szef Business Unit Bus w MAN Truck & Bus. -„To wspaniale widzieć, że nasz elektrobus spotyka się z tak pozytywnym przyjęciem i jeździ w coraz większej liczbie miast w Europie. To też pokazuje, że kwestia ochrony naszego środowiska staje się coraz ważniejsza w transporcie regularnym”.
Liniowy przydział
25 najnowocześniejszych autobusów miejskich ma zostać dostarczonych pod koniec roku. Będą obsługiwać linię autobusową 7A w centrum Kopenhagi, z której każdego roku korzysta ponad 4,3 miliona pasażerów.
-„Dla nas rola pojazdów elektrycznych w transporcie autobusowym będzie w przyszłości najwyższym priorytetem. Aby transport miejski był jak najbardziej zrównoważony, nasze nowe autobusy miejskie są ładowane wyłącznie przy użyciu ekologicznej energii elektrycznej. Oznacza to, że w codziennej eksploatacji są całkowicie bezemisyjne, a także wyjątkowo ciche na drodze ”- podkreślił Poul Anchersen, dyrektor generalny i właściciel Anchersen A / S-. „Ponadto autobusy miejskie MAN oferują naszym klientom maksymalny komfort i bezpieczeństwo, między innymi dzięki systemowi ESP zainstalowanemu jako dodatkowa funkcja”.
Zamówione pojazdy wyposażone zostaną m.in. w centralny silnik, baterie o pojemności 480 kWh, które w rezultacie zapewnią zasięg do 200 km (do 270 km w sprzyjających warunkach) przez cały okres eksploatacji akumulatorów. Elektryczny lwy dla Kopenhagi pomieszczą do 76 pasażerów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Zapewnienie wystarczającej przestrzeni nabiera obecnie znacznie większego znaczenia w dobie pandemii koronawirusa. Pasażerowie naszych autobusów mają możliwość zachowania większego dystansu od innych pasażerów ”- dodał Rudi Kuchta.
Większe przestrzenie w Lion’s City E wynikają przede wszystkim z zoptymalizowanej tylnej części pojazdu, gdzie w kabinie pasażerskiej zlikwidowano wieżę silnika.
Nocne ładowanie
Akumulatory w Lion’s City E ładowane są za pomocą systemu ładowania CCS. Przy średniej mocy ładowania wynoszącej 100 kW, pojazd jest w pełni naładowany w mniej niż trzy godziny, a przy maksymalnej mocy ładowania (wynoszącej 150 kW) - czas ładowania jest jeszcze krótszy.
Zdaniem MAN, mocne ładowane w zajezdni gwarantuje prostą integrację z istniejącymi operacjami operatora.
-„To był dla nas kluczowy czynnik. Ponieważ ładujemy naszą flotę autobusów wyłącznie w zajezdni, potrzebujemy niezawodnych autobusów zdolnych do pokonywania dużych odległości ”- podsumował Anchersen. „W przetargu potrzymaliśmy oferty od wielu producentów autobusów elektrycznych. Niektóre z kluczowych czynników, które zadecydowały o wygranej MAN to: pojemność zainstalowanych akumulatorów, lokalna obsługa serwisowa oraz dobre doświadczenia innych firm transportowych z Lion’s City E. Poza tym byliśmy pod wrażeniem szybkiego czasu dostawy i sprawnego, niezbiurokratyzowany procesu składania zamówienia ”.
Równolegle z produkcją e-busów, Anchersen A / S planuje zbudować wiatę dla autobusów elektrycznych z 25 stacjami ładowania na terenie swojej zajezdni w Jernholmen, na obrzeżach Kopenhagi.