Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ze Słupska do Szwecji: Ponad 80 autobusów dla Arriva, Nobina i Transdev

infobus
08.11.2021 08:00
Trwa wysyp szwedzkich zamówień na nowe autobusy, które wyprodukują polskie fabryki!

Po fali zauroczenia chińskimi pojazdami, skandynawskie grupy transportowe wracają do europejskich marek i europejskiej produkcji, co szczególnie ma znaczenie dla fabryki Scania Production w Słupsku.

Autobusy i autokary

Podobnie jak najnowsze zamówienie dla Volvo – o którym pisaliśmy TUTAJ – szwedzkie kontrakty obejmują różne segmenty autobusów – od miejskich po autokary.

W październiku br. koncerny Nobina, Transdev i Arriva zamówiły od Scanii łącznie 144 szt. autobusów, w tym także dwupokładowe autokary Van Hool na podwoziach Scania. Wszystkie pojazdy trafią do obsługi transportu publicznego w regionach Östergötland, Västerbotten i Skanii.

Kontrakt dla Nobiny obejmuje 51 autobusów w tym:

  • 33 szt. piętrowych autokarów Scania-Van Hool o długości 14,8 m długości z silnikami Scania o mocy 450 KM;
  • 18 szt. Scania Citywide LE do ekspresowych i regionalnych tras z Linköping, stolicy i największego miasta regionu Östergötland.

Kontrakt dla Transdev to 62 nowe autobusy, w tym:

  • 29 szt. autobusów piętrowych Scania-Van Hool;
  • 20 szt. Scania Citywide LE do regionalnego transportu w regionie Norrköping na wschodnim wybrzeżu Szwecji w regionie Östergötland;
  • 13 szt. Scania Interlink LD pojedzie do Länstrafiken w regionie Västerbotten (liniowy start w I połowie 2022 roku).
Utvzlbww
Utvzlbww

I Arriva Sverige AB, która odbierze

  • 31 szt. Scania Citywide dla wzmocnienia transportu regionalnego i miejskiego w Kristianstad, w regionie Skanii (od 12 grudnia 2021 r.)

Dodajmy, że wszystkie modele Scania Citywide LE (specjalność zakładu w Słupsku) mają mieć długość 14,9 m i silniki o mocy 320 KM przystosowane do paliw odnawialnych HVO i biodiesla.

Scania 1
Scania 2