Ze Słupska do … Słupska. MZK odbiera pięć Citywide 12LF
Pięć nowych autobusów marki Scania zasiliło tabor Miejskiego Zakładu Komunikacji w Słupsku
Pojazdy wyprodukowane zostały w zakładzie Scania Production Słupsk, a ich dostawa to efekt zeszłorocznego przetargu, która wygrała spółka Scania Polska – a o którym my napisaliśmy TUTAJ
Słupska piątka
Nowe pojazdy od kilku dni kursują na słupskich trasach. To standardowe, niskopodłogowych wersje Scania Citywide LF 12.0 z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 9,3 l i mocy 280 KM. Jednostki napędowe współpracują z 6-stopniowymi skrzyniami biegów ZF Ecolife z Topodyn.
Ich pojemność pasażerska to 90 miejsc, w tym 27 miejsc siedzących. Układ drzwi to 2-2-2, a zastosowany rodzaj drzwi to odskokowo przesuwne.
Zgodnie ze specyfikacją przetargową zostały wyposażone w tablice LCD od firmy R&G, klimatyzację i monitoring Polgard.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kierowcy mają do dyspozycji stałą, ergonomiczna deska rozdzielcza, a wszystkie pojazdy objęte zostały 3-letnią gwarancją całopojazdową. Za dostawę pięciu autobusów, przeszkolenie 15 kierowców i 15 pracowników zaplecza miejska spółka zapłaciła z własnych środków 6,271 mln zł. Zastąpią one najbardziej wysłużone i wyeksploatowane pojazdy we flocie.
Dalsze plany
Flota MZK Słupsk to około 70 autobusów, w tym 18 egzemplarzy jest zasilanych CNG. Oczywiście dominuje marka Scania. Średni wiek słupskiego taboru to około pięciu-sześciu lat.
Oprócz konwencjonalnych pojazdów, przewoźnik planuje zakup także pierwszych autobusów elektrycznych. Na początku roku do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu Zielony Transport Publiczny trafił wniosek firmy na dofinansowanie zakupu 9 szt. elektrobusów. Koszt tej inwestycji wyceniono na ok. 29 milionów złotych, w tym przewidziano zakup pięć stacji wolno ładujących. Szósta szybka ładowarka miałaby być zainstalowana na pętli przy ul. Bitwy Warszawskiej. Szerzej pisaliśmy o tym projekcie TUTAJ