Ze Słupska do Laponii. Zimowy test nowego Citywide [FILM]
Autobusy nowej generacji Scania Citywide zostały przetestowane w Laponii, w temperaturach znacznie poniżej zera. To region charakteryzujący się jednymi z najgorszych warunków klimatycznych na Ziemi.
Wcześniej o zmianach, jakie zaszły w Citywide pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
-30 stopni
Testowy Citywide dojechał do Arvidsjaur w Szwecji, gdzie europejscy producenci samochodów przeprowadzają testy arktyczne swoich pojazdów. Nocne temperatury w styczniu i lutym spadają tutaj do -30 stopni.
-„Jeśli na dworze jest -20 stopni, to temperatura w autobusie miejskim powinna wynosić co najmniej 15 stopni” - mówi Pär Jolind, główny doradca techniczny Scania R&D. - „Temperatura w kabinie pasażerskiej powinna być rozłożona tak równomiernie, jak to możliwe. Aby osiągnąć optymalne warunki klimatyczne, system musi być w stanie reagować na wiele różnych czynników: ile razy otwierane są drzwi, temperaturę zewnętrzną ze światłem słonecznym lub bez , wilgotność ... Jest ich bardzo dużo. Generalnie dzisiaj podróże autobusem są znacznie bardziej przyjazne dla klimatu niż 20 lat temu, zarówno dla kierowców, jak i pasażerów.”
Zimowy test
Jak się testuje autobus w arktycznych warunkach? Najpierw w całym autobusie instaluje się wiele czujników, które rejestrują temperaturę wewnętrzną: wzdłuż sufitu, na wysokości głowy pasażerów stojących i na podobnej wysokości u pasażerów siedzących. System klimatyzacji jest stopniowo dostrajany, aby odpowiadał jak największej liczbie pasażerów, zarówno stojących, jak i siedzących.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na koniec dodajmy, że cała seria autobusów miejskich Scania Citywide produkowana jest w zakładach Scania Production Słupsk. Zobaczcie na filmie, jak pojazd ze słupskiej fabryki radził sobie w Laponii: