Zawiercie: Gmina aplikuje o zakup 7 autobusów
Gmina Zawiercie przystąpiła do transportowego konkursu, ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego w ramach RPO WSL 2007 –2013 –a dokładniej w ramach Priorytetu VII. Transport, Działanie 7.2. Transport publiczny. Gmina złożyła projekt pn.: „Rozwój infrastruktury komunikacji publicznej w Zawierciu poprzez zakup i wdrożenie do eksploatacji autobusów z silnikiem EURO-4′.Łączna wartość projektu wynosi 5 340 000 zł. Wkład własny wynosi 801 000 zł. Projekt dotyczy zakupu siedmiu autobusów niskopodłogowych typu EURO-4 na potrzeby transportu publicznego. Realizacja projektu ma przyczynić się do poprawy jakości transportu publicznego i podniesienia komfortu oferowanego pasażerom. Autobusy będą przyjazne dla środowiska naturalnego i dostosowane do transportu osób niepełnosprawnych w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich. Ponadto zakłada się także wycofanie z eksploatacji przestarzałych autobusów nie spełniających norm w zakresie ilości emitowanych zanieczyszczeń do atmosfery. W ramach projektu planuje się uruchomienie nowej linii autobusowej na trasie Zawiercie – Ogrodzieniec. Realizacja projektu przyczyni się do podniesienia konkurencyjności Zakładu Komunikacji Miejskiej w Zawierciu na rynku transportu publicznego. Według Instytucji Zarządzającej RPO WSL 2007-2013 rozstrzygnięcie konkursu ma nastąpić do 30 grudnia 2009 r. Na konkurs wpłynęło: 21 projektów na łączną sumę 586 mln złotych, wnioskowane dofinansowanie 399 mln zł. Alokacja na konkurs wynosiła: 313 247 250 zł.