Zatwierdzono tzw. małą obwodnicę warszawską
Zatwierdzony został przebieg warszawskiego węzła drogowego, tzw. małej obwodnicy warszawskiej. Ostateczny koszt wyniesie 15 mld zł – poinformował Artur Mrugasiewicz z biura prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Ostateczny przebieg trasy zatwierdził wojewoda mazowiecki. Kluczowymi jej punktami będą na zachodzie skrzyżowanie trasy A2 w Konotopie;na wschodzie – skrzyżowanie ul. Lubelskiej. Według planów trasa połączy autostradę A2, która zostanie doprowadzona do Warszawy od zachodu i zakończy się na węźle drogowym Konotopa, z drogami ekspresowymi S-2 i S-8. Od wschodu węzeł łączyć się będzie ze skrzyżowaniem drogowym Lubelska, które zostanie połączone z drogami ekspresowymi S-17 i S-7. Warszawski węzeł drogowy będzie trasą ekspresową, której zadaniem będzie rozprowadzenie ruchu napływającego do Warszawy z planowanej autostrady i dróg ekspresowych, przy ominięciu centrum miasta. Według projektu GDDKiA, tzw. mała obwodnica warszawska ma także zapewnić szybkie i bezpieczne powiązania komunikacyjne między poszczególnymi dzielnicami oraz rozwijającymi się gminami obrzeża stolicy. Według biura prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad koszt 15 mld zł obejmuje budowę całego warszawskiego węzła drogowego, jednak bez odcinka Piaseczno – Góra Kalwaria i obwodnicy Góry Kalwarii.