Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Zastępczy autobus? Np. hybrydowy Solaris

infobus
29.05.2018 13:00

W Poznaniu pojawił się kolejny autobus hybrydowy. To czteroletniSolaris Urbino 18. Pełni on funkcję pojazdy zastępczego w MiejskimPrzedsiębiorstwie Komunikacyjnym. Mimo to już zdołał zyskać przydomek.

Czteroletni hybrydowy “jamnik” kursuje od poniedziałku na linii nr71. Wyprodukowany w 2014 r. Urbino 18 hybrid wcześniej kursowała w szwajcarskimAarau. Autobus pełni funkcję zastępczego dla pojazdów z poznańskiego taboru.Spowodowane jest to tym, że tamtejsze Nowe Urbino 18 przechodzą akcjęserwisową. Mimo to spalinowo-elektryczna “Biała Dama II”, bo taki przydomek nadanoautobusowi została dostosowana do standardów obowiązujących w poznańskiejkomunikacji.

Czas wspomnieć o układzie napędowymprzegubowego „jamnika”. Pojazd wyposażono napęd równoległy firmyAllison. Jednostkę napędową stanowi silnik Cummins ISB6.7E6 280B o mocy 209 kW.Dodatkowo funkcja start – stop umożliwia rozruch jak i zatrzymanie pojazduwyłącznie przy pomocy silnika elektrycznego. Prąd, który zostaje odzyskany wwyniku rekuperacji trafia do zasobników energii. Układ jezdny oparto na osiachfirmy ZF. Niewątpliwą zaletą, która istotnie wpłynie na komfort jazdy jestzastosowanie niezależnej osi przedniej ZF RL82EC.

Naturalną wentylację zapewniająprzesuwne okna oraz umieszczone nad sufitem wentylatory nadmuchowe. Przestrzeńpasażerska jest klimatyzowana przy pomocy dwóch urządzeń produkcji firmyKonvekta. Ukłonem w strony kierowcy jest to, że ma on do dyspozycji niezależnąklimatyzację swojego miejsca pracy.

Warto przypomnieć, że pierwszą hybrydą, którą zakupiło poznańskieMPK był również Solaris. Autobus wprowadzono do ruchu w 2008 roku. W porównaniudo jego ex szwajcarskiego “brata” posiada nieco inne wyposażenie, a także mniejekologiczny silnik diesla. Spełnia on bowiem tylko normę EEV.