Zastępcze autobusy na linię Warka-Radom wybrane!

Koleje Mazowieckie podpisały umowy z autobusowymi przewoźnikamina obsługę przewozu osób w ramach zastępczej komunikacji autobusowej na odcinkuWarka – Radom – Warka.
Przypomnijmy, że zamawiający podzielił zamówienie na dwazadania:
-
Zadanie nr 1 – obsługa przewozów zastępczych autobusaminiskopodłogowymi lub niskowejściowymi o charakterze międzymiastowym,
-
Zadanie nr 2 – obsługa przewozów zastępczych autobusamiwysokopodłogowymi o charakterze międzymiastowym lub turystycznym.
Kolejowi zwycięzcy
11 sierpnia podpisano umowę w części 1 z firmą „Markpol”Transport Krajowy i Zagraniczny Marek Rzeźnik z Mielca na sumę 2 749 572.00 PLNnetto, gdzie planowana praca przewozowa to 363 700,00 wozokilometrów – na okres 12 sierpnia – 12 grudnia br.
Wcześniej – bo 27 lipca – zawarto umowę z firmą MariuszFranków – Firma Handlowo-Usługowa z Birczy na sumę 4 124 358.00 PLN netto,gdzie planowana praca przewozowa to 545 550,00 wozokilometrów – na okres 28 lipca – 12 grudnia br.
Szesnaście ofert!
Przypomnijmy, że kiedy 21 maja Koleje Mazowieckie otworzyłyautobusowe otworzyła oferty na ZKA było ich rekordowo dużo.
W zadaniu 1 swoje propozycje złożyły firmy:
-
konsorcjum Stalko, Polonus i PKS Grodzisk z ceną 2 160 378PLN netto (czyli koszt 1 wzkm to 4,95 PLN netto);
-
PKS Tarnobrzeg z ceną 2 134 191,60 PLN netto (czyli koszt 1wzkm to 4,89 PLN netto);
-
Markpol, Mielec z ceną 2 684 106 PLN netto (czyli koszt 1wzkm to 6,15 PLN netto);
-
Transport & Infrastructure Managment, Warszawa z ceną 2932 876,80 PLN netto (czyli koszt 1 wzkm to 6,72PLN netto).
W tym zadaniu cena przy wyborzenajkorzystniejszej oferty miała 70% wagi, a wiek pojazdów – 30%.
A w zadaniu 2 mieliśmy oferty od:
-
konsorcjum Stalko, Polonus i PKS Grodzisk z ceną 2 232 390PLN netto (czyli koszt 1 wzkm to 3,41PLN netto);
-
Sławomir Bujak, Trzęsówka z ceną 1 754 488,80 PLN netto(czyli koszt 1 wzkm to 2,68 PLN netto);
-
Raf Trans, Warszawa z ceną 2 258 577 PLN netto (czyli koszt1 wzkm to 3,45 PLN netto);
-
Dar-Bus z Łochowa z ceną 1 728 302,40 PLN netto (czyli koszt1 wzkm to 2,64 PLN netto);
-
Arriva Toruń z ceną 3 404 232 netto (czyli koszt 1 wzkm to5,20 PLN netto);
-
Markpol, Mielec z ceną 2 075 272,20 PLN netto (czyli koszt 1wzkm to 3,17 PLN netto);
-
Mariusz Franków z Birczy z ceną 2 088 365,40 PLN netto(czyli koszt 1 wzkm to 3,19 PLN netto);
-
Transport & Infrastructure Managment, Warszawa z ceną 2094 912 PLN netto (czyli koszt 1 wzkm to 3,20 PLN netto).
-
All mit Automobile, Mława z ceną 1 170 872,50 PLN netto(czyli koszt 1 wzkm to 3,50 PLN netto);
-
Lembus, Sobolew z ceną 2 153 831,4 PLN netto (czyli koszt 1wzkm to 3,29 PLN netto).
Z kolei w drugim zadaniu przy wyborze najkorzystniejszej oferty cenamiała 74% wagi, a wiek pojazdów – 26%.
Autobusowe wymagania
Na koniec przypomnijmy, że zadanie nr 1 ma być realizowaneprzy wykorzystaniu 10 autobusów (w tym trzech rezerwowych). Z kolei dla zadania2 przewidziano 13 autobusów (w tym trzy pełniące rolę rezerwowych). Wszystkieautobusy mają być nie starsze niż z 2010 roku. W pozostałym zakresie stantechniczny autobusów przeznaczonych do ZKA ma przedstawiać się następująco:
– zamawiający nie dopuszcza do realizacji usług pojazdówtypu SAM, tj. takich, które zostały zabudowane przy wykorzystaniu nadwozia,podwozia lub własnej ramy konstrukcyjnej,
– autobusy muszą posiadać oznaczenia brygad, za szybączołową, jak również numery taborowe umieszczone w sześciu punktach nadwoziaoraz dwóch punktach wewnątrz pojazdów,
– zamawiający wymaga umieszczenia w autobusach informacjipasażerskiej – dotyczącej obowiązującej taryfy biletowej, przewozowej iregulaminów,
– pojazdy mają być wyposażone w wyświetlacze elektroniczneczołowe – z oznaczeniem numeru linii wraz z przystankiem docelowym,
– zewnętrzna kolorystyka autobusów ma być utrzymana wjednolitych barwach,
– wykonawca ma obowiązek zapewnić utrzymanie w pojazdachkomfortowej temperatury dla podróżnych – obejmuje to również koniecznośćwyposażenia autobusów w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej,
– autobusy mają być wyposażone w urządzenia lokalizacji GPS.
„