Zaskoczenie w Żywcu. Wybór oferty mLeasing ze Scanią unieważniony
Długo nie potrwał stan, w którym mLeasing (z autobusami Scania CityWide) był uznany za zwycięzcę przetargu MZK Żywiec.
Przypomnijmy, że do MZK w przetargu na leasing operacyjny trzech fabrycznie nowych autobusów spalinowych typu MAXI wpłynęły dwie oferty:
- mLeasing z ofertą na trzy pojazdy Citywide 12LF za kwotę 4.699.392,60 PLN brutto / 3.820.643 PLN netto, co daje jednostkową cenę autobusu na poziomie 1,273.547 PLN netto;
- Solaris Bus & Coach z Santander Leasing z ofertą na trzy pojazdy Urbino 12 za kwotę 4.133.685,60 / 3.360.719 PLN netto, co daje jednostkową cenę autobusu na poziomie 1.120.239 PLN netto.
Mimo, że Solaris był tańszy od oferty mLeasingu (o 7,2 pkt), to szwedzko-polsko konsorcjum odrobiło straty w Technice, gdzie wypunktowało wielkopolską firmę 28,5 do 21,0 pkt. (o 7,5 pkt), i odrobiło cenową różnicę. Tym samym – przy tych samych propozycjach gwarancyjnych – MZK Żywiec wybrało ofertę mLeasing, które wyprzedziło producenta z Bolechowa o … 0,30 pkt.
SOLARIS I SANTANDER WKRACZAJĄ DO AKCJI
Wybór mLeasing z pojazdami Scanii ostał się zaledwie przez 12 dni. W dniu 2 sierpnia MZK poinformowało, że unieważnia czynność wyboru mLeasing jako najkorzystniejszej oferty. Osiem dni po wyborze oferty mLeasing, przetargowi konkurenci – tj. Solaris i Santander zwrócili uwagę zamawiającemu na możliwe błędy w przeprowadzonej procedurze badania i oceny oferty złożonej przez mLeasing. Ma to dotyczyć braku wymaganych przez SWZ dokumentów. Zamawiający po zweryfikowaniu oferty mLeasing i dołączonych przez tego wykonawcę dokumentów, stwierdził brak jednego z wymaganych i niepoprawność jednego ze złożonych dokumentów, co według zamawiającego miało wpływ na prawidłowość dokonanej przez MZK oceny wyboru najkorzystniejszej oferty. MZK nie podało jednak jaki dokument nie został złożony przez mLeasing. Powyższe skutkowało unieważnieniem czynności wyboru najlepszej oferty. Czekamy zatem na ponowny wybór najkorzystniejszej oferty, a w świetle stwierdzonych uchybień przez MZK, wybór ten może być zaskakujący.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
AUTOBUSY DLA ŻYWCA
Autobusy dla Żywca mają mieć długość od 11,8 do 12,2 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm licząc od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, o szerokości minimum 1100 mm. Autobusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę czystości spalin EURO 6. Pojemność skokowa silnika ma zawierać się w przedziale od 7,5 dm3 do 11 dm3. Z kolei moc maksymalna silnika powinna wynieść co najmniej 220 kW. Autobusy będą wyposażone w sześciobiegową skrzynię biegów ze zintegrowanym retarderem. W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia pasażerskie wykonane z tworzywa sztucznego lub stalowe, wyklejone wykładziną tapicerowaną „twarde” z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Z kolei stanowisko kierowcy to kabina wydzielona, typu półzamkniętego lub zamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów, nie powodująca refleksów i nie ograniczająca pola widzenia kierowcy. Siedzenie kierowcy ma być pneumatycznie amortyzowane, z regulacją wysokości i odległości od kierownicy, wyposażone w zagłówek i lewy podłokietnik. System informacji pasażerskiej stanowić będą tablice zewnętrzne diodowe oraz tablica wewnętrzna o czerwonym lub pomarańczowym kolorze liter, a także tablica informacyjna (wyświetlacz LCD) o przekątnej minimum 23 cali – dająca możliwość wyświetlania danych o trasie – umieszczona z przodu autobusu.